Dacă alegi să cumperi cosmetice, cărţi, DVD-uri sau cadouri de pe CharityGift.ro o parte din suma pe care o plăteşti va fi folosită în scopuri caritabile.Ce este Charity GiftCharityGift.ro este un fel de supermarket virtual în care găseşti de toate, de la mâncare bio până la accesorii pentru laptop sau odorizante auto. Ceea ce diferă faţă de alte magazine online este faptul că un procent din suma plătită de tine este folosit pentru un scop umanitar. La fiecare comandă poţi alege din lista găsită pe charitzgift.ro cauza pe care o susţii prin donaţia ta. Asta nu înseamnă că preţul produsului va fi mai mare decât în alte magazine. Un furnizor poate vinde ceva pe CharityGift.ro dacă este gata să renunţe la o parte din profit ca să ajute un ONG. Un proiect bazat pe voluntariatCharityGift.ro există numai datorită voluntarilor - toti cei implicaţi în proiect lucrează ca voluntari - răspândiţi în toată ţara. E primul proiect de acest gen din România, iar ideea a plecat de la site-ul Ebay. Steliana Moraru, coordonatorul proiectului Charity Gift, povesteşte că totul a început în 2008, când echipa de voluntari a început să trimită e-mail-uri unor ONG-uri, explicându-le ideea proiectului. "S-au trimis foarte multe e-mailuri, dar au venit mai puţine răspunsuri decât se aştepta", îşi aminteşte Steliana. Din fericire, furnizorii de produse au fost mai receptivi, în special firmele mici şi mijlocii. "Furnizorii au înţeles scopul comercial - acela de a le vinde produsele până la urmă, dar s-au bucurat că pot contribui, chiar şi cu bugete mai mici, la ajutorarea unui ONG."Magazinul propriu-zis a fost lansat în toamna lui 2008, având 10 beneficiari şi 15 furnizori gata să facă donaţii. Proiectul în cifre"După 2 ani de la lansare, pe CharityGift.ro se pot găsi peste 2.500 de produse, de la 85 de furnizori, care conţin donaţii pentru 46 de beneficiari", explică Steliana Moraru progresele proiectului. Din noiembrie pot găsi sprijin pe CharityGift.ro şi cazurile sociale. "În prezent sunt două cazuri sociale, o bătrână fără locuinţă din judeţul Mehedinţi şi Daniel Manole, un tânăr de doar 15 ani, cu tumoră malignă de teacă de nerv periferic."Dar cele mai multe donaţii merg către ONG-uri, grupate sub şapte cauze: mediu, protecţia animalelor, social, educaţie şi cercetare, artă şi cultură, sănătate, minorităţi. De la lansare, site-ul a fost vizitat de aproape un milion de persoane care au făcut peste 1000 de comenzi, procentul mediu al donaţiilor fiind de 25% din valoarea produsului. "Cea mai mare donaţie a fost făcută către Asociaţia Inima Copiilor, în octombrie 2010, în valoare de 8.790 lei. În 2010, au fost făcute donaţii de peste 15400 de lei", se mândresc voluntarii proiectului. Produsele preferate ale cumpărătorilor sunt accesoriile, cosmeticele organice, jucăriile, CD-urile şi decoraţiunile. Vedetele, alături de Charity GiftUn proiect atât de ambiţios nu avea cum să nu atragă de partea lui şi vedetele interesate de actiunile caritabile. Sarmalele Reci şi Spitalul de Urgenţă au fost printre trupele participante la concertul caritabil Charity Gift, iar Andreea Marin Bănică, Cristian Mungiu şi Dan Helciug susţin proiectul. "E la îndemâna oricărui om care are acces la Internet să cumpere ceva ce este necesar nu din magazin, ci de la el de-acasă, ştiind că printr-un singur click poate oferi un ajutor fără un efort suplimentar din partea sa", spune Andreea Marin Bănica, membru de onoare al proiectului. Planurile pentru 2011 sunt mari: "În 2011, dorim să îmbunătăţim siteul, să îl facem mai uşor de utilizat, să aducem produse noi şi să dezvoltăm noile categorii cu produse IT şi flori", spune Stealiana Moraru.Foto: Shutterstock