Fiecare an vine cu alegeri regretabile - uneori mai mici, alteori mai mari. În materie de trenduri, anul 2019 nu s-a dezis.
De la modă și machiaj până la social media și carieră, există câte un trend fără de care am duce-o mai bine în fiecare domeniu. Mai jos găsești doar o parte din ele:
Mai ții minte perioada anilor ’90 și ’00, când toată lumea avea sprâncenele ca un fir de ață? Privind înapoi, e ușor să ne dăm seama că acea modă nu prindea pe nimeni. Timpul a trecut și am ajuns în cealaltă extremă – cea a sprâncenelor foarte, foarte, foarte groase.
Dacă acum câțiva ani lumea căuta să aibă sprâncene naturale, potrivit de groase, astăzi influencerii de pe Instagram caută să își mărească sprâncenele prin tot soiul de tehnici, de la makeup la microblading, până ce ajung să le ocupe jumătate de frunte. Ca în orice altceva, puțină cumpătare nu strică niciodată. Cu puțin noroc, în 2020 vom realiza că nu dă deloc pe bine să depunem eforturi pentru a arăta de parcă un animăluț nevinovat a murit pe fruntea noastră.
TikTok este fostul Musical.ly și este o platformă de social media destinată realizării de videoclipuri scurte în care oamenii caută să fie amuzanți sau să cânte melodii playback. Este o platformă preferată îndeosebi de către copii și adolescenți, dar nu numai. În decursul lui 2019, a ajuns însă să fie cunoscut pentru cât de penibilepot fi videoclipurile postate.
Conținutul de pe TikTok este adeseori haotic, pueril, lipsit de logică și se încadrează în ceea ce mulți ar numi mindless entertainment. Nici nu este de mirare că YouTube-ul este plin de compilații numite „TikTok Cringe”, în care sunt reunite cele mai ridicole videoclipuri de pe platformă. Cu puțin noroc, moda TikTok se va mai domoli în 2020.
MLM-urile sau schemele de tip Multi Level Marketing/Network Marketing sunt un model de business care seamănă extraordinar de mult cu schemele piramidale, diferența fiind că cele din urmă au fost desemnate ca fiind ilegale. Singura diferență este că MLM-urile vând un produs, pe când schemele piramidale nu. În rest, ambele modele de business au drept scop să faci bani prin recrutarea de cât mai mulți membri noi.
Probabil și tu ai fost abordată la un moment dat de o cunoștință sau un străin, care ți-a promis că dacă te alături echipei lor, vei deveni propriul tău șef și vei face căruțe de bani cu minim efort – lucru cum nu se poate mai fals. Potrivit Federal Trade Comission, 99% din oamenii care se implică într-un MLM pierd bani, în loc să câștige. Practic, doar 1% ajung să se bucure de profit – iar acel 1% reprezintă vârful piramidei. În plus, multe din produsele vândute de MLM-uri nu au niciun fel de certificare oficială. Să sperăm că în 2020, mai mulți oameni se vor trezi la realitate și vor realiza că MLM-urile sunt doar o modalitate mai finuță de spălare de bani.
Injecțiile acestea nu sunt o noutate, dar par să fi ieșit complet de sub control în 2019. Aproape orice influenceriță de pe Instagram are buzele pompate cu acid hialuronic sau botox, astfel încât abia dacă mai poți distinge care este una și care este alta. Moda a pornit acum câțiva ani, de când Kylie Jenner s-a afișat cu buze cărnoase crescute peste noapte.
Desigur, pe Kylie Jenner injecțiile de mărire a buzelor arată bine, dar ea este excepția de la regulă. De cele mai multe ori, aceste injecții oferă un aspect cât se poate de fals, de buze umflate cu pompa, mai ales că multe din femeile care apelează la această intervenție nu cunosc sensul termenului „moderație”.
Mai știi cât de populari erau papucii cu puf, care aminteau de un pămătuf, în 2017 și 2018? În 2019, un alt trend le-a luat locul – diferit, dar cel puțin la fel de ridicol. Pantalonii de ciclism sunt un trend pe care l-au abordat toate vedetele de Instagram și nu numai. Lumea modei a fost luată cu asalt de acești pantaloni pe care odinioară îi vedeam doar la bicicliști.
Că sunt ușor de adaptat la mai multe ținute este clar, dar asta nu îi face mai simpatici. Oricum ai da-o și oricât i-ai stiliza, tot vei arăta de parcă ai uitat să îți pui pantalonii pe tine dimineața când îi porți. Au „darul” de a face orice ținută să pară incompletă în cel mai rău mod posibil – iar faptul că pot cu ușurință să îți intre în părțile intime și să le facă vizibile pentru toată lumea le cimentează și mai bine locul în lista trendurilor regretabile din 2019.
Unele trenduri trebuie să rămână pe catwalk, din prisma a cât de ridicole și impractice sunt – este și cazul micro-gentuțelor. Atât de mici încât ți-ar încăpea maxim o cheie în ele (dar fără breloc), micro-gentuțele sunt salvate de faptul că sunt drăguțe. Printre primii designeri care au introdus acest concept a fost Simon Porte Jacquemus, care a prezentat seria Le Sac Chiquito în colecția de primăvară-vară 2018. De atunci, vedetele și influencerii din social media au preluat trendul, iar în 2019 a fost peste tot.
Moda nu este doar despre utilitate, ci și despre estetică. Chiar și așa, purtarea unei asemenea gentuțe ca statement–piece vine cu povara de a avea mare grijă de ea pe oriunde mergi. Dacă înainte trebuia să te uiți după geanta ta, să nu care cumva să o pierzi, imaginează-ți cum este să ai un obiect care îți încape în palmă ca „povară” de care să ai grijă. În plus, la modul cel mai serios: unde mai strecori minimul necesar, cum ar fi telefonul și portofelul, în ceva atât de mic?
Un trend care persistă de ani buni și a continuat să o facă în 2019 este cel al buzelor conturate în mod exagerat în exterior. Într-o încercare de a-și mări buzele fără să apeleze la chirurgie și intervenții estetice, femeile de pretutindeni au început să își contureze buzele peste conturul lor natural. Singura problemă? Se vede din avion.
La fel ca în cazul injecțiilor de mărire a buzelor, conturarea lor excesivă lasă în urmă un aspect artificial și ridicol. Oricine poate vedea linia firească a gurii, astfel încât rezultatul final face pe oricine să arate ca un copil care s-a jucat cu trusa de machiaje a mamei, în niciun caz ca o femeie cu buze pline și senzuale. Poate că în 2020, vom învăța să ne apreciem trăsăturile așa cum sunt ele.