Foarte puţine reclame reuşesc să vândă produsul pe care îl promovează, în timp ce majoritatea dintre ele reuşesc să te exaspereze la culme. Foarte rar o reclamă…
… promovează un concept inteligent dar şi mai puţine pot fi considerate opere de artă.
Iată cinci dintre cele mai bune reclame virale din toate timpurile, potrivit Business Insider.
Volkswagen – Scările – pian
Volkswagen propune „Teoria distracţiei” pentru a explica faptul că oamenii se pot schimba în bine dacă aleg o metodă distractivă ca formă de motivaţie.
Filmuleţul surprinde treptele unei staţii de metrou transformate în clapele unui pian care scot note muzicale, când sunt călcate.
Concluzia lor este una reală. Pianul a fost instalat în staţia de metrou Odenplan, Stockholm, timp în care oficialii Volkswagen au observat că 66% din trecători au ales sa urce pe treptele muzicale în loc să utilizeze scara rulanta.
Promovând frumuseţea naturală, Dove arată cum ne este distorsionată percepţia asupra ceea ce înseamnă frumos.
Spotul prezintă transformarea uimitoare a unei tipe normale, folosind eternul Photoshop şi produsele de make-up.
Prelucrarea grafică este redată în „fast forward”, în timp ce este executată, astfel încât transformarea acesteia să pară cât mai spectaculoasă.
Inspired Bicycles – Danny MacAskill Aprilie 2009
Realizată după câteva luni de filmări în Edinburgh de Dave Sowerby, reclama producătorilor de biciclete Inspired Bicycles adună cele mai spectaculoase demonstraţii de freestyle realizate de Danny MacAskill.
Materialul este mai mult decât un spot publicitar. Filmul prezintă unele dintre cele mai dificile şi ingenioase acrobaţii cu bicicleta făcute vreodată, despre care nu te-ai gândit că pot fi executate. Săritura peste gard sau escaladarea unui copac sunt doar două dintre figurile lui Danny MacAskill care îţi taie răsuflarea.
Vizualizări: 26,983,057
Explorează cerul cu Google Earth 4.2
Aplicaţia inovatoare Google Earth, care a evoluat între timp până la varianta 6.0.2.2074, ce oferă imagini de pe Glob în format 3D, a fost promovată de un spot la fel de îndrăgit de către internauţi.
„Explorează cerul în Google Earth 4.2” este realizată sub forma unui tutorial care invită oamenii la explorarea lumii, fie şi numai virtual.
Google Earth îţi propune să studiezi cerul, constelaţiile de deasupra regiunii în care te afli, să vezi poze spectaculoase realizate de NASA şi cadre mărite asupra galaxiilor din Univers.
Vizualizări: 21,037,306
Dansul T-Mobile
Spotul suprinde atmosfera firească dintr-o staţie aglomerată din staţia de tren Liverpool Street din Anglia – forfota matinală şi călători care se grăbesc să prindă trenul. Monotonia este întreruptă însă de muzica din difuzoare care îi imobilizează pe călători – tineri, oameni de afaceri, bătrâni – într-un flashmob de amploare, imortalizat cu telefoanele mobile.
Mesajul T-Mobile, divizia britanica a Deutsche Telekom, este acela de a împărtăşi momentele şi experienţele cu prietenii.