Concepte exclusiviste, idei inovatoare şi branduri puternice care vor să îşi impresioneze clienţii cu orice preţ. În fiecare an, încă din 1984, Super Bowl, finala campionatului ...de fotbal american a devenit cel mai important şi profitabil eveniment media pentru televiziune şi un adevărat festival de publicitate pentru companiile mari americane. Istoria fotbalului american începe prin 1865, iar doi ani mai târziu este înfiinţată Liga Naţională de Fotbal. Abia în anul 1984, evenimentul avea să dezvolte o adevărată platformă de promovare de produse noi, Ridley Scott fiind primul care a dat startul unei reale competiţii pentru competitori prin reclama la Apple Macintosh. De altfel, Apple trebuia să dreagă cumva eşecul modelului Lisa din 1983, aşa că îşi va pune toată bază într-o nouă reclamă. Un eveniment care aduce astăzi milioane de dolari posturilor de televiziune, atunci, finala unui meci de fotbal era o modalitate accesibilă pentru promovarea unui produs. Tocmai de aceea, Apple a renunţat la campania publicitară pe care urma să o lanseze pe 1 Ianuarie 1984 şi a ales competiţia Super Bowl. Clipul publicitar încerca să inducă o noua viziune asupra computerelor şi să dea impresia că acestea sunt accesibile tuturor, în acel moment compania americană fiind în competiţie cu IBM, gigantul care domina piaţa computerelor. Succesul spotului a fost incredibil. În 1985, la următoarea ediţie Super Bowl, companii din diverse domenii încercau să repete performanţa Apple. De atunci, Super Bowl a devenit un adevărat festival al reclamelor TV. Astăzi, publicitatea a devenit în sine o industrie dezvoltată, iar faptul că numeroase companii continuă să investească sume enorme pentru câteva spoturi publicitare arată că economia, cu toată recesiunea ei, nu o duce chiar aşa de rău cum pare. Însă, ca în orice alt domeniu, şi succesul unei reclame are un secret al lui. McDonald's, Coca-Cola, Apple sau Reebok au reuşit să surprindă publicul cu spoturi impresionante, realizând unele dintre cele mai bune reclame difuzate vreodată la Super Bowl. Iată care este topul celor mai bune reclame din toate timpurile realizate expres pentru faimosul eveniment. 10. Master Lock- "Shot Lock" (1974) Este una dintre cele mai solide şi trainice companii, la propriu, care dezvoltă soluţii de securitate pentru firme din toată lumea. Spotul publicitar, care testează rezistenţă lacătelor Master Lock, îi va aduce companiei o creştere economică record. De asemenea, şi distrugatorii de mituri au testat produsele companiei, mit pe care nu l-au distrus. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-HvOhO8f0wc&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-HvOhO8f0wc&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 9. Coke - "Parade Balloons" (2008) Tocmai când se credea că tot reclamele vechi rămân memorabile, Coca-Cola a venit cu un spot remarcabil în 2008. La Parada baloanelor din New York, versiunile gonflabile ale celor două personaje din desenul animat " Family Guy", Supercâinele şi Stewie, se luptă pentru o sticlă de Coca-Cola, dar Charlie Brown apare în mod neaşteptat şi le fură băutura. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KpTte-5OIgI&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KpTte-5OIgI&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 8. Budweiser - " Sleigh Ride" (2004) Unul dintre cei mai mari producători de bere americani, Budweiser, propune una dintre cele mai haioase reclame. Un decor fermecător de iarnă, o trăsură trasă de cai, doi îndrăgostiţi şi un cal... nărăvaş. Nu ştim însă dacă reclama şi-a atins scopul, având în vedere că pentru mulţi consumatori berea provoacă balonare... <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EUtwNtE1NBA&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/EUtwNtE1NBA&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 7. E Trade - " Money out the Wazoo" (2000) După ce soţul este adus de urgenţă la spital, reprezentantul companiei de asigurări E Trade, o întreabă pe soţia acestuia dacă au asigurare medicală. Această îi răspunde puţin cam indignată... <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/E0_tfoTTGOQ&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/E0_tfoTTGOQ&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 6. McDonald's - " The Showdown" (1993) Michael Jordan şi Larry Bird, două dintre cele mai cunoscute imagini ale baschetului, se angajează într-o competiţie desfăşurată la standarde înalte pentru a câştiga un Big Mac. Ultima probă a concursului este aruncarea la coş de pe turnul John Hancock din Chicago. Bineînteles, mingea intră la coş.<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Fgo8pJnKquE&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Fgo8pJnKquE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 5. Budweiser - " Frogs" (1995) Producătorul de bere revine în '95 cu o reclamă mai drăguţă, în care trei broscuţe cântă silabisit cuvântul " buuuud," " wiiiise", " errrr." <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Yb4Lc-Xqsq0&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Yb4Lc-Xqsq0&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 4. Apple - " 1984" (1984) În '84, compania Apple lansează primul Apple personal computer, Macintosh 128k, care va revoluţiona lumea computerelor. Un proiector imens pe care este înfăţişat Fratele cel Mare - un personaj inspirat din cartea lui George Orwell " 1984" - este spart cu un baros. Spotul face trimitere subtilă la concernul IBM, supranumit pe atunci Marele Albastru. Într-adevăr, Apple reuşeşte să dea lovitura în industria PC. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OYecfV3ubP8&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OYecfV3ubP8&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 3. Reebok - " Terry Tate Office Linebacker" (2003) O reclamă violentă şi de impact totodată, în care jucătorul Terry Tate este angajat la o companie. Pentru că angajaţii acesteia nu par foarte preocupaţi de serviciu, acesta se năpusteşte asupra lor ca pe terenul de fotbal, spunând la final că pauza s-a terminat de 15 minute. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RzToNo7A-94&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RzToNo7A-94&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 2. Budweiser - " Respect" (2002) A treia şi poate cea mai frumoasă reclamă din clasament este realizată tot de Budweiser, cu aceeaşi pasiune pentru cai. Reclama spune o poveste emoţionantă despre onoare şi respect, pentru victimele atentatului din 2001. Un imens butoi de bere Budweiser este tras de o sanie cu opt cai pe un câmp acoperit de zăpadă, traversând apoi gigantul pod Brooklyn. Sania se opreşte în faţa unui superb orizont, acolo unde existau odată turnurile World Trade Center din New York. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ddlaE5a-SI4&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ddlaE5a-SI4&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> 1. Coca- Cola - " Mean Joe Greene" (1979) Apple a cheltuit o grămadă de bani iar broscuţele au fost drăguţe, însă nici una nici alta nu reuşesc să îl învingă pe Joe Greene, celebrul jucător de fotbal. Acesta este accidentat într-un meci şi iese din teren, unde întâlneşte un copil care îi oferă o sticlă de Coca-cola. Deşi puştiul nu-i oferă toată sticla, Greene o bea pe toată. Dar în schimb, copilul primeşte chiar tricoul faimosului jucător. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-oaiV8MQH7s&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-oaiV8MQH7s&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Foto: NorthFoto