Un bărbat din Statele Unite a împărtășit prietenilor săi virtuali o întâmplare mai veche, de la un fost loc de muncă unde a învățat să aprecieze șefii ce își încurajează angajații în loc să-i certe când greșesc.
”La primul meu job, cel de tehnician de laborator într-un spital modern am fost neatent într-o seară înainte să plec și am stricat un aparat de măsurat care valora undeva la 250.000 de dolari.
Am anunțat pe toată lumea, n-am dormit în seara aia și devenisem extrem de stresat. Mă gândeam la ce o să urmeze a doua zi. Știam că șeful meu mă va chema în biroul său, mă va certa și mă va da afară.
A doua zi, șeful a trimis vorbă să mă prezint la el în birou. Începusem să transpir și să-mi tremure vocea. Nu voiam să pierd acest job. Era o șansă pentru mine să mă dezvolt și chiar îmi plăceau colegii mei.
Atmosfera din birou era intensă. Șeful meu m-a întrebat direct de ce nu am fost atent la calibrarea aparatului. Nu am știut ce să-i răspund. Șeful meu m-a atenționat și mi-a atras atenția asupra importanței respectării regulilor din laborator. Mi-a spus atunci să merg înapoi în laborator.
– Cum adică? Nu mă concediați? l-am întrebat. De asta credeam că m-ați chemat în biroul dumneavoastră.
– În niciun caz nu am cheltuit 250.000 dolari pentru a-ți da o lecție pe care nu o vei uita. De ce te-aș da afară?
Poate părea ciudat, dar atitudinea profesionistă a fostului meu șef m-a impresionat și mi-a dat o lecție de viață. Nu lua niciodată decizii importante bazându-se doar pe emoții. Nu uita de scopul tău! Toată lumea greșește! Țipatul nu rezolvă nimic! Nu faci decât să creezi frustrări! Oamenii te vor respecta dacă ești calm și înțelegător!
Doar cine nu muncește, nu greșeste!”
Sursa foto: 123rf