Unele măsuri de siguranță nu sunt înțelese nici măcar de piloți
„Cum ar fi faptul că atunci când suntem la 10.000 metri altitudine și străbatem aerul cu 600 km/oră, în contextul în care ar putea apărea turbulențe în orice clipă, însoțitorii de zbor pot merge liber prin cabină și pot servi băuturi fierbinți, dar atunci când suntem la sol, pe o bucată netedă de asfalt și avem o viteză de 15 km/ oră, stewarzii trebuie să stea jos, cu centurile de siguranță cuplate” – Jack Stephan, pilot pensionat la US Airways, Annapolis.
Pasagerii nu au de ce să își facă griji în legătură cu turbulențele
„Piloților nu le vină să creadă că sunt atât de mulți oameni cărora le este frică de turbulențe. Este practic imposibil ca o turbulență să provoace un accident. Nu evităm turbulențele fiindcă ne temem că vom pierde o aripă din cauza lor, ci pentru că sunt enervante” – Patrick Smith, pilot, Seattle.
Curenții ascendenți sunt periculoși, ci nu turbulențele
„Dacă avionul intră într-un curent ascendent de proporții, pe care nu îl vezi pe radar noaptea, este ca si cum ai izbi un spate imens de decelerare cu 800 km/h. Impactul te aruncă în sus și apoi te coboară violent în jos. Nu este la fel ca la turbulențe, care îi zdruncină puțin pe pasageri” – Hohn Nance, pilot pensionat, Texas.
Este foarte important ca aeronava să ajungă la timp
„Nu, nu ți se pare. Liniile aeriene chiar și-au ajustat ora estimată a sosirii, astfel încât să ajungă mai frecvent la timp. Așadar, s-ar putea să declare că un zbor va dura două ore când, de fapt, durează o oră și 45 de minute” – comandant la AirTran Airways, SUA.
Piloții sunt presați să economisească combustibil
„Mereu se fac presiuni asupra mea să iau mai puțin combustibil decât aș vrea. Liniile aeriene sunt preocupate în permanență de cheltuieli. Uneori, dacă iei kerosen la limită și ai de-a face cu furtuni sau întârzieri, te poți trezi că rămâi fără combustibil și trebuie să aterizezi pe un alt aeroport” – comandant la o mare linie aeriană.