Departamentul de Stat American a angajat o companie condusă de un român și cu mai mult de jumătate de personal în România, pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite în lume.
Strategul principal, directorul de creație, coordonatoarea de proiect și o mare parte din echipa proiectului este formată din români.
Iniţiativa de strategie se concentrează în prezent pe Europa şi a început cu un proiect pilot în Austria, Cehia, şi Ungaria. Strategia urmează să fie finalizată în ianuarie 2019 şi va fi urmată de un proiect de implementare, notează Mediafax.
Compania Transiris a fost contractată în exclusivitate pentru strategia acestui proiect, precum şi pentru deciziile de a subcontracta unele componente tactice către alte companii locale.
„America, așa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o țară, ci o idee, un set de principii de viață, un simbol cultural al drepturilor la viață, libertate și căutare a fericirii. Dar imaginea Americii este și sub continuă presiune și critică, atât din interiorul țării cât și din afară. Strategia noastră se concentrează pe crearea unei imagini care reprezintă adevărata America”, a explicat Silvian Cențiu, aflat la conducerea Transiris.
Compania Transiris a fost înfiinţată în 2012 în California şi în Bucureşti pentru a deservi în principal companii de top (Fortune 500) cu servicii şi tehnologii de marketing. Între timp, a înfiinţat birouri în Canada, Austria, Spania, şi Marea Britanie. Biroul din Marea Britanie a fost înfiinţat în cooperare cu Guvernul Scoţian.
Silvian Cenţiu este cel care a fondat şi conduce compania Transiris. Locuieşte în California, dar este născut la Braşov, unde a urmat Liceul “Andrei Şaguna”. A studiat în cadrul Universităţii Politehnice din Bucureşti, precum şi la Universitatea Tehnică din Viena (TU Wien), Universitatea San Francisco (USF), Universitatea Stanford, şi alte instituţii de învăţământ superior. De asemenea, a cercetat şi predat în cadrul acestor universităţi, cât şi la ASE Bucureşti şi Universitatea Transilvania.
În trecut, America a finanţat o agenţie pentru promovarea imaginii în lume, organizaţie din care au făcut parte şi Europa Liberă şi Vocea Americii, instituţii bine cunoscute în Romania în anii premergători revoluţiei. Această agenţie, USIA, a fost desfiinţată printr-un act al Congresului American în 1998.