Un mecanic de locomotivă din România a decis să povestească pe pagina sa de socializare despre condițiile crunte în care el și colegii săi sunt obligați să lucreze în fiecare zi.
Radu Moldoveanu este din Constanța și are 36 de ani. În luna mai, el a alertat Poliția după ce a văzut hoții cum furau din vagoanele cu marfă în gara Fetești, chiar sub nasul oamenilor legii.
Acum, el a postat pe Facebook imagini cu interiorul locomotivelor din România. Acestea sunt învechite și nu asigură nici măcar un minim de confort personalului. În fotografii se poate observa tapițeria ruptă a scaunului, un bord depășit de uzură, un frigider ce nu poate fi utilizat și multe alte amănunte din cabina locomotivei.
Radu a afirmat că prin aceste fotografii a dorit să atragă atenția asupra condițiilor în care este nevoit să lucreze deoarece „săracii politicieni vor amnistie și grațiere pentru că îi urmărește și persecută DNA”.
Astfel, tânărul a povestit cum decurge o zi la serviciu:
„Ora 17:30 pleci de acasă, ora 18.00 ai prezentare la serviciu. Îţi iei geanta burduşită de cărţi, regulamente (aşa se cere), mâncare, haine de schimb şi pleci, nu ştii exact când te întorci, cel puţin mecanicii de la trenurile de marfă, la călători e programul mai stabil. Ora 18.00 ajungi la depou, ora 20.45, dupa 2 ore şi 45 de minute, în sfârşit se găseşte o locomotivă care întruneşte cerinţele minime de siguranţă pentru remorcarea unui tren. Ce înseamnă cerinţe minime? Se vede în poze”, a afirmat Radu pentru Adevărul.
„Aşa arată 90% din locomotivele din România. Aşa arată după 28 de ani de furt continuu. Şi pleci cu trenul, la un tren de marfă la o viteză de 80km/h, cu căldura la maximum, îţi îngheaţă picioarele, ceafa, simţi curentul intrând prin toate oasele, la un tren de călători la o viteză de 120-160km/h…… faci brumă la nas”, a continuat mecanicul.
„După câteva ore de serviciu, de mers, te opreşte într-o gară, în mijlocul Bărăganului. Cea mai apropiată localitate este la 2 kilometri distanţă. Şi în gara aia tot stai şi stai, fără un wc, fără un robinet cu apă curentă doar ce ai in sticla pe care ai luat-o când ai plecat de acasă”, a mai spus el.
„Şi stai, la ora 08.45, după 12 ore de la luarea în primire a locomotivei ţi se termină programul normal de lucru. Pleci acasă? Nu, trebuie să aştepţi schimbul. Şi schimbul nu vine şi, uite aşa, după 12 ore mai stai încă 2 şi încă 2, şi seara, pe la ora 21.00, după 24 de ore de stat pe locomotivă, vine schimbul. 24 de ore de stat pe un scaun, 24 de ore fără un wc, 24 cu aceleaşi haine, aceiaşi bocanci. Şi la ora 21 vine schimbul, dar pleci acasă? Nu pleci, pentru că la ora aia din staţia respectivă din mijlocul Bărăganului nu mai ai nici un mijloc de transport. Stai toată noaptea până dimineaţa, în mijlocul iernii şi vezi tu cum te descurci să te încălzeşti. Într-un final, după 42 de ore de când ai plecat de acasă, din care 26 de stat într-un scaun pe o locomotivă vai de mama ei, ajungi acasă şi apoi…… o iei de la capăt”, susține bărbatul.
„Şi în condiţiile astea, oamenii aştia, mecanicii de locomotivă, îşi fac meseria, transportă călătorii, transportă mărfurile, toate pe un salariu mizer. Mulţi nici nu apucă să ia prima pensie, mor de boli, de epuizare, mor de nopţile pierdute...”, a încheiat Radu Moldoveanu.
Sursă foto: 123rf.com
Ultima modificare ianuarie 4, 2019 4:41 pm