Potrivit unui studiu realizat recent, care a urmărit măsurarea comportamentelor și emoțiilor românilor, 8 din 10 români sunt invidioși la locul de muncă. Care sunt motivele lor?
De ce sunt românii invidioși la serviciu?
76% dintre români pot invidia stilul de viață al celorlalți și aproximativ 46% admit că sunt invidioși pe vacanțele cunoscuților pe care ei nu și le pot permite.
Vestimentația declanșează cel mai des sentimentul de invidie
Posesiunile materiale îl fac invidios pe unul din doi români, vestimentația este cea care declanșează cel mai des sentimentul de invidie. Aceasta este urmată de mașină, de apartament și de telefon. O pondere de peste două ori mai mare de femei decât de bărbați sunt invidioase cu privire la hainele pe care și le permit cunoscuții. Bărbații sunt mai invidioși decât femeile cu privire la deținerea unei mașini.
Românii au un sentiment de disconfort atunci când află de realizările copiilor altora
16% dintre respondenți au recunoscut faptul că au un sentiment de disconfort atunci când află de reușitele copiilor altora. Din studiul realizat, unul din doi tineri cu vârste între 18 și 29 de ani își compară realizările proprii cu cele ale celor din jur și devin invidioși atunci când se simt în inferioritate. Unul din cinci tineri resimte succesul altora ca pe o presiune neplăcută asupra lor înșiși. Comportamentul se regăsește mai frecvent în rândul utilizatorilor de rețele sociale și este mai pronunțat în rândul bărbaților tineri decât în rândul femeilor tinere. 3 din 10 tineri sunt invidioși pe prietenii lor care își permit să meargă mai des în cafenele și baruri sau care poartă haine la modă. Doar unul din 4 tineri reușește să își găsească motivație pentru propriile obiective atunci când este invidios.
Românii acordă importanță banilor și poziției sociale
Conform studiului pentru segmentul 18-29 de ani, românii acordă importanță banilor și poziției sociale. De asemenea, aproapele ajunge să ne intereseze atunci când este mai bun pentru că ne frustrează acest lucru. Nepotismul, pilele și relațiile sunt caracteristice românilor astăzi, ajungând în unele situații să conteze mai mult decât studiile. Segmentul 30-49 de ani îi văd pe români ca ținând la tradiție și familiști. Ei îi consideră solidari, dar în bula lor, deschiși și responsabili.
Citește și: „Un nou studiu NASA a arătat că Pământul se clatină. Factorul principal este topirea ghețarilor de la poli”
„Românii sunt cei mai mari consumatori de zahăr din Europa. Ce spun specialiștii”
Sursa: Hotnews.ro
Sursă foto: Shutterstock.com