Patiserie gourmet, grătare cu vită argentiniană, paste și măsline, multe produse bio, eco și fără gluten, mâncare cât mai naturală și mai onestă - sunt doar câteva dintre lucrurile care au impresionat la SIAL 2016 Paris, cea mai importantă expoziție internațională de alimente.
Corespondență de la SIAL 2016, oferită de Georgiana Gheorghe, antreprenoare, Presage, Creperie d’Amour
Desfășurat sub deviza Look Deeper – Innovation food, SIAL Paris a reunit 700 de expozanți din peste 100 de țări de pe toate continentele, peste 155.000 de vizitatori și peste 250 de activări la standuri, demonstrații live ale bucătarilor care preparau delicatese pentru vizitatori, iar în paralel cu explicațiile date despre beneficiile ingredientelor, reușeau să facă și platinguri senzaționale în timp-record.
S-au remarcat detașat
Standurile Franței, prezența pe regiuni, de la Nord la Sud și de la Est-Vest (Bretania, Normandia, Occitana, Provence, Alsacia etc.). Patiseria și brutăria, deserturile, ciocolata, brânzeturile și vinurile lor erau spectaculos expuse și puse în valoare printr-un sofisticat design al standurilor care emanau la unison întreaga filosofie a conceptului gourmet. Conceptul de țară pentru aceasta ediție a târgului a fost “Made in France, Made with Love”.
De asemenea, impresionante au fost și standurile Italiei, care a avut mult spațiu alocat pentru paste, dulciuri, ulei de măsline, pizza, produse congelate și preparate fine din carne. Italia a fost, de asemenea, reprezentată și de lantul de retail COOP, dedicat producătorilor autohtoni, care are ca misiune promovarea produselor locale.
Ambele țări au avut numeroase standuri ale micilor întreprinzători sau ale tinerilor întreprinzători, reuniți în diferite asociații. Peste tot domnea buna-dispoziție și gentilețea cu care fiecare expozant dorea să-ți povestească cu patimă despre afacerea sa și produsele expuse.
Produsele bio, ecologice
Produsele bio, ecologice sau cele fără gluten au ocupat un spațiu dedicat, generos, ceea ce arată clar trendul spre o alimentație sănătoasă, din ingrediente alese cu grijă și gustoase în aceeași măsură.
Și-au etalat ingredientele lor exotice și le-au îmbinat în preparate gustoase și spectaculos prezentate, cu mare accent atît pe tehnologia prelucrării, dar și pe tradiție.
Țările Americii Latine au făcut senzație prin activările din curtea complexului expozițional din Villepinte, încingând câteva grătare cu vită argentiniană și destupând sticlele cu vin chilian în compania muzicii tradiționale boliviene.
Coloristic, s-a remarcat Irlanda cu al sau concept de țară unitar afișat pe toate standurile prezente: „Origin Green” care te duce cu gândul la natural, sănătos, ecologic.
Cu astfel de cifre impresionante, SIAL Paris este categoric fenomenul nr 1 al industriei alimentare, locul în care se dă ora exactă ân industriile de profil, locul în care producătorii și comercianții se inspiră reciproc și vorbesc împreună “alimenteza”.
Oricum, ca o concluzie, trendul european în food, așa cum l-am perceput eu, este acela de a promova afacerile mici, de familie, sau chiar artizanale, care readuc pe mesele consumatorilor produse cât mai naturale, cinstite, cu ambalaje minimaliste, plăcute, fabricate cu grijă și conștiința respectului pentru consumatori.