„Violenţa” organizaţională

.

Greşeli mici ca telefonul lăsat pe sonor la birou, porţia de mâncare caldă luată de la bufet care emană miros sau şeful care acuză un angajat că nu se uită la el când vorbeşte…

… sunt doar câteva dintre motivele pentru care angajaţii pot stârni certuri la serviciu şi pot creea probleme de interrelaţionare între colegi, numite generic „violenţă organizaţională”.

Christine Pearson, profesor de management la Thunderbird School of Global Management din Glendale, Arizona, şi coautor al lucrării „The Cost of Bad Behavior”, spune că 96% din americani se confruntă cu „violenţă” la locul de muncă, iar 48% dintre respondenţii la studiu spun că sunt trataţi necivilizat cel puţin o dată pe săptămână.

Conform sondajelor efectuate de Pearson, 48% din angajaţii prost trataţi au scăzut în mod intenţionat productivitatea lor şi 12% spun că acest comportament grobian îi obligă să renunţe la serviciu.

Vestea bună este că majoritatea angajaţilor nu-şi doresc să fie nepoliticoşi cu colegii, ci dincontră, vor să se facă plăcuţi colegilor.

Problema, spune Peter Post, director la Emily Post Institute şi autor al lucrării „The Etiquette Advantage in Business”, vine atunci când oamenii nu reuşesc să examineze comportamentul lor din perspective altor oameni, iar de aici apar micile neînţelegeri.

Tu cum te înţelegi cu colegii de serviciu?

Foto: Shutterstock 

PE ACELAȘI SUBIECT
    
Vedete din Romania Vedete internationale