Vânzările, cel mai căutat domeniu de candidații români, indiferent de categoria de vârstă. Funcțiile publice și voluntariatul au atras, pe de altă parte, cel mai mic număr de aplicări în 2019

.
Aproape jumătate din numărul total de aplicări pentru joburile din vânzări (3 milioane, de la începutul anului și până acum) a fost depus de candidații cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani.

Aproximativ 750.000 de aplicări au aparținut celor din categoria de vârstă 18-24 și peste o jumătate de milion candidaților cu vârste între 36 și 45 de ani. Cei care au peste 45 de ani sau sub 18 ani au avut și cel mai mic număr de aplicări – 308.000, respectiv 37.000, de la începutul anului și până acum.

Aceleași două categorii de vârstă (45+ și sub 18 ani) au preferințe similare și în privința următoarelor domenii către care se orientează atunci când vor să-și schimbe jobul sau să se angajeze pentru prima dată. Astfel, celelalte cele mai căutate domenii sunt relații clienți / call center, alimentație / HoReCa și administrativ / logistică. Cei foarte tineri mai caută job-uri în back office și secretariat, merchandising / promoții sau în marketing. Asta în timp ce candidații care au peste 45 de ani mai aplică pentru locuri de muncă în financiar / contabilitate, construcții și instalații sau transport și distribuție.

”Când vine vorba despre categorii de vârstă intermediare, adică 18-24, 25-35 și 36-45, încep să se vadă diferențe mai mari. Sigur că și în lista lor de opțiuni se află, destul de sus, domenii precum relații clienți / call center și administrativ / logistică din motivul că, în general, acestea sunt domeniile care scot printre cele mai multe joburi în piață, anual. Cu toate acestea, începem să regăsim și sectoare precum banking, IT, inginerie, eCommerce sau resurse umane. Cu alte cuvinte, cei care se află în apogeul carierei lor, în etapă de plină dezvoltare și cu ceva experiență acumulată în spate sunt atrași de o carieră într-o companie multinațională sau companii antreprenoriale care le pot oferi șansa de a învăța și de a crește din punct de vedere profesional”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Sunt și domenii care, la nivel general, suscită un interes foarte mic în rândul candidaților români, indiferent de vârsta acestora. Astfel, dacă vânzările au adunat de la începutul anului și până acum aproximativ 3 milioane de aplicări, funcțiile publice nu au reușit de depășească pragul de 8.000. Nu foarte departe de acest nivel de află voluntariatul și medicina veterinară, cu mențiunea că pentru voluntariat și ONG-uri cel mai crescut nivel de interes îl manifestă tinerii cu vârste sub 18 ani.

Platforma de recrutare online eJobs.ro a înregistrat în primele 9 luni ale anului peste 6,5 milioane de aplicări, cele mai multe dintre acestea aparținând candidaților din categoria de vârstă 25-35 de ani.

Despre eJobs

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România. eJobs România aparține companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de date de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. eJobs.ro are un număr de peste 4 milioane de CV-uri, mai mult de 2 milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic și o bază de fani de 290.000 pe Facebook.

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton