Istoria companiei Gerocossen, brand binecunoscut şi apreciat astăzi în universul produselor cosmetice, a pornit în 1990 practic de la zero.
De fapt, totul a pornit din entuziasmul şi …
Istoria companiei Gerocossen, brand binecunoscut şi apreciat astăzi în universul produselor cosmetice, a pornit în 1990 practic de la zero.
De fapt, totul a pornit din entuziasmul şi încrederea în propriile forţe şi în propria competenţă a trei specialişti şi colegi din cadrul companiei de cosmetice Miraj din Bucureşti.
Iniţiativa a avut-o doamna Elvira Sas, absolventă a Facultăţii de Chimie a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj, în 1963.
Cum în cei 36 de ani de activitate învăţase aproape totul despre cosmetice, i s-a părut normal să înfiinţeze propria afacere.
La această acţiune temerară s-a asociat şi colega sa, Stanca Cismaru, inginer chimist, care în cadrul activităţii sale la Miraj realizase mai multe produse cosmetice brevetate ca invenţii.
Tot ea avea să realizeze apoi şi primul produs marca Gerocossen. Apoi, avea să li se alăture şi domnul Radu Bogdan, fost sportiv de performanţă, inginer-şef şi director comercial în cadrul companiei Miraj. împreună ştiau practic totul despre cosmetice, dar aproape nimic despre afaceri.
Şi, mai grav, dispuneau doar de micile economii de familie care, puse toate la un loc, de abia echivalau cu preţul a două autoturisme Dacia.
În primul rînd, le trebuia un nume de brand care să le permită să ocupe un loc clar în piaţă. Pornind de la gerontologie, cosmetice şi de la propriile iniţiale (s, e, n), au format denumirea astăzi bine cunoscută a propriei afaceri ce urmau să o impună în piaţă, Gerocossen.
Cum puţinii bani de care dispuneau erau necesari pentru cheltuielile de pornire, la început au trebuit să fie ei înşIşi şi directori, şi chimişti, şi ingineri, şi muncitori.
Casa fiecărui acţionar a devenit punct de producţie, iar membrii familiei – muncitori calificaţi.
Nu mai puţin importantă a fost coeziunea echipei. Se cunoşteau, se înţelegeau, aveau aceeaşi ambiţie şi forţă de muncă.
Hotărârile le luau toţi împreună, iar profitul îl reinvesteau pentru că nu au vrut să rişte nici un moment să apeleze la credite.
Fluctuaţiile cursului de schimb şi ale dobânzii erau mult prea mari şi imprevizibile. Hotărâţi şi încrezători în forţele proprii, au preferat să muncească din greu asigurând o creştere lentă, dar sigură, afacerii lor.
În 1996, au reuşit să cumpere clădirea în care îşi desfăşoară şi astăzi activitatea. După 17 ani de muncă grea, care le-a asigurat o creştere anuală a cifrei de afaceri în jur de 10% şi lansarea a peste 6 produse noi pe an, astăzi au ajuns să producă peste 100 de produse şi să depăşească 3 milioane de euro, cifra annuală de afaceri la o marjă operaţională de 25%.
Astăzi, nu mai trebuie să facă totul singuri, îi ajută deja peste 60 de angajaţi, ingineri, chimişti, biologi, care dispun de utilaje perfomante de ultimă generaţie.
Tehnologiile moderne de fabricaţie, testarea şi controlul atent asigurat de laboratoarele proprii cu îndeplinirea tuturor standardelor naţionale şi internaţionale sunt o mărturie a preocupării continue pentru asigurarea unei calităţi deosebite a produselor companiei.
Această calitate de excepţie a fost confirmată de altfel de nenumăratele premii obţinute cu ocazia participării la diferite târguri şi expoziţii.
Marca de Aur pentru vopsele de păr Gerocossen, Premiul de Excelenţă Marca de Aur pentru concepţie originală a produselor, Premiul special pentru calitatea deosebită a produselor cosmetice conferit de Consiliul Naîional al întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din Romînia sunt doar cîteva exemple.
Compania a implementat şi menţine sistemul de management al calităţii în domeniile cercetare, dezvoltare ăi desfacerea produselor, conform standardului ISO 9001:2000, certificat de TUV CERT.
Astfel, Gerocossen a devenit unul din liderii pieţei romîneşti de cosmetice, produsele sale fiind solicitate şi comercializate şi pe piaţa externă în ţări precum S.U.A., Italia, Grecia, Maroc, Emiratele Unite, Japonia, Franţa.
Acţionarii Gerocossen, chiar dacă sunt conştienţi că lupta pentru procentele pieţei de cosmetice din Romînia va deveni mereu mai dură, nu au fost tentaţi de diferitele oferte de preluare primite din partea unor investitori străini. Ei sunt încrezători în brandul pe care l-au creat şi sunt siguri pe locul lor pe o piaţă de cosmetice pe care o cunosc atît de bine. Cel mai important plan de viitor pare să fie predarea conducerii către urmaşi şi realizarea unei investiţii importante, de data aceasta şi cu ajutorul creditelor, pentru creşterea capacităţii de producţie şi a portofoliului de produse.
Este o bucurie să constaţi că există şi branduri romîneşti, cu capital integral romînesc, născute din entuziasmul şi competenţa unor adevăraţi specialişti, branduri care reuşesc să prospere şi să se impugnă nu numai pe piaţa autohtonă, ci şi pe marile pieţe ale Europei şi ale lumii.