Nu-ti trebuie patru mani si nici 30 de ore in loc de 24. Doar ceva mai multa organizare si niste conditii bune de lucru. Sa faci mai multe in timp mai scurt este visul oricui.
Cum faci sa-ti maresti eficienta la birou? Iata sapte tipsuri simple, numai bune de pus in aplicare chiar de azi!
1. Tine-ti biroul cat mai simplu si mai ordonat. Nimic nu-i mai descurajat decat un spatiu in care abunda hartii, dosare, materiale, puse gramada fara nicio logica. Sertarele, fisierele sau tavitele pentru hartii sunt aliati ninunati in lupta cu haosul de la birou. Si oricat de grabita ai fi sa pleci la sfarsitul programului, lasa-ti cateva minute ca sa-ti aranjezi biroul.
2. Scapa repede de documentele sau hartiile care nu-ti mai trebuiesc. Ceea ce e de arhivat, pune in dosare, restul – la cos! Sa pastrezi in spatiu de lucru ceva ce nu-ti mai trebuie nu face decat sa-l ingreuneze inutil. Nu pare o prioritate treaba asta cu arhivarea, dar ia gandeste-te daca trebuie sa cauti ceva nou printre documente vechi, lasate tot acolo?
3. Pune-ti la indemana agenda, telefonul, pixurile, calculatorul, intr-un mod care sa-ti permita sa le folosesti rapid, chiar si simultan daca e nevoie. Iar pentru mobil nu uita cascuta hands free.
4. Amenajeaza-ti un spatiu placut. Culorii pastelate, o planta de interior, iluminare corespunzatoare (nici prea putina, dar nici orbitoare), aerisire si temperatura optima te ajuta discret sa muncesti mai cu spor. Nu le bagi in seama in mod normal, dar nu le neglija, la fel cum nu conduci masina pana nu-ti aranjezi confortabil scaunul.
5. Fa-ti provizii! Nu astepta sa ti se termine topul de hartie chiar cand printai ceva important. E bine sa ai „suplimente” din consumabilele tale obisnuite ca sa nu fii nevoita sa-ti intrerupi munca din cauza lor.
6. Nu manca la birou. Ti se pare o economie de timp sa musti din sandvis in timp ce scrii in agenda sua tastezi la calculator? Probabil. Ideal ar fi totusi sa muncesti atat de organizat incat pauza de masa sa fie sfanta. Daca nu separi biroul de lucru de masa pentru pranz creierul tau poate face asociatii stranii. Unde mai pui ca poti sa dai cu keckup pe documente importante!
7. Relaxeaza-te din cand in cand. „Pauzele mici si dese, cheia marilor succese” e mai degraba un banc. Insa, culmea, s-a constatat ca cei care muncesc fara pauza sunt mai ptin eficienti decat cei care isi permit macar zece minute de pauza la diecare doua ore. Trage adanc aer in piept, du-te sa bei un pahar cu apa sau fa o tura in jurul cladirii. Nu conteaza, atata timp cat revii mai proaspata si mai atenta!
Foto: NorthFoto