Time management sau cum să lucrezi eficient

.

Luni dimineaţă, intri în birou şi-l auzi pe şeful tău spunând: „ah, ce mă bucur c-ai ajuns, am o mulţime de treburi pentru tine” … oficial săptămâna ta a început „perfect”.
Pentru un bun randament începe ziua cu activităţile importante. Totul ţine de prioritizarea sarcinilor. Time managementul slab este principala cauză care-i ţine pe angajaţi deseori peste program.

De cele mai multe ori, un mod de lucru neorganizat provoacă angajatului lipsă de randament şi de eficienţă în activităţile de la job. Specialiştii în traininguri şi resurse umane ne sfătuiesc să  începem întotdeauna ziua cu cele mai importante activităţi care necesită o concentrare sporită.

Dacă vrei să fi eficientă când munceşti nu lăsa pe nimeni să te întrerupă, nu-ţi citi mailurile exact atunci când le primeşti şi încheie-ţi ziua cu planificarea următoarei zile. Nu uita să-ţi faci curat pe birou şi pe desktop (fişierele lăsate la voia întâmplării în mijlocul monitorului sunt cele mai enervante atunci când cauţi în grabă un document, parcă ţi se lipesc de mouse).

Dezvoltă-ţi capacitatea de a evalua prioritatea şi ponderea sarcinilor de serviciu. Trebuie să ai o imagine de ansamblu asupra taskurilor respective şi să înţelegi modul în care fiecare dintre ele are un anumit rol.

Prioritizare

Pentru a nu fi nevoită să stai în plus la serviciu trebuie să înveţi să faci distincţia între ce este cu adevărat important şi să te ocupi de acele task-uri la timp. Fugi cât poţi de hoţii de timp ca telefoanele inutile, întreruperi din lucru, discuţiile prelungite la cafea şi ţigară cu colegii sau pauzele de socializare pe teme despre alte persoane făcute pe ascuns pe la colţuri, cunoscute popular drept radio Şanţ.

Dacă vrei totuşi să vorbeşti, fă-o, însă evită „vorbitul de discuţii”. Mai bine ţi-ai face o analiză a activităţii pe o anumită perioadă de timp, două, trei zile.

Notarea într-o agendă a tuturor activităţilor derulate şi menţionarea duratei de timp în care le-ai dus la bun sfârşit vor scoate cu siguranţă în evidenţă problemele care cauzează pierderile de timp.

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton