Esti la inceput de cariera sau ai acumulat, deja, cativa ani de experienta?
Te preocupa drumul tau profesional? Atunci, cu siguranta ti-ai pus macar o data aceasta intrebare: „Cum sa fac sa am succes?”. Am dezbatut pe aceasta tema, incecand sa gasim raspunsuri legate de succesul pe plan profesional, in cadrul unui interviu cu Ana-Maria Cetatean, Brand Manager eJobs.
AMC: Succesul nu este un lucru aleatoriu. Faptul ca unii oameni au succes si altii nu, nu depinde doar de noroc sau de fatalitate. In 99% din cazuri, succesul este determinat de munca, se bazeaza pe un efort constant si pe capacitatea de a lua deciziile potrivite, in momentele cheie ale vietii, atunci cand esti pus in situatia de a face alegeri.
Cine iti poate spune care sunt alegerile potrivite? Cine te poate ajuta, atunci cand tu singur esti pus in situatia de a alege „drumul” pe care vei merge?
AMC: Unii apeleaza la parinti sau se consulta cu cei mai buni prieteni. Altii cer sfaturi colegilor de serviciu, in timp ce unele persoane analizeaza lucrurile in sinea lor. Si totusi, indiferent de oamenii la care apelam, decizia o luam, de cele mai multe ori, singuri, ghidati de pareri proprii, de felul in care percepem anumite situatii, de educatie, de context, de obligatii si de multi alti factori sociali si culturali la care suntem supusi.
Exista o cale prin care putem ajuge sa luam deciziile potrivite, conform dorintelor si obiectivelor noastre?
AMC: Gasirea celei mai potrivite metode pentru a analiza corect contextul si a lua cele mai bune decizii depinde, in mare masura, de noi insine. Este important, insa, sa stim sa ne folosim de intrumentele potrivite si sa tinem cont de ele atunci cand ne aflam in situatia de a alege. Practic, sa ne dezvoltam capacitatea de a lua deciziile corecte, care ne poate ulterior conduce catre succes. Si pentru a reusi sa atingem acest obiectiv, este recomandat sa apelam la persoane capabile sa ne ofere sprijin, altfel spus la professional coach care sa ne indrume spre succes.
Piata abunda de evenimente dedicate carierei. De ce trebuie sa tinem cont atunci cand alegem sa participam la un eveniment dedicat carierei?
AMC: Cu siguranta, speaker-ii si tema sunt cei care fac diferenta intre un eveniment cu adevarat relevant pentru participanti si unul comun. Din punctul meu de vedere, a participa la un eveniment susţinut de un professional coach, care este si unul dintre membrii fondatori ai Asociatiei Române de Coaching, ai Federatiei Internationale de Coaching si al Institutului European de Coaching are cu siguranta o valoare certa. Ma refer aici la Mihai Popa-Radu, desemnat „coach-ul anului 2008 si 2010 in România” pe care eJobs il are ca invitat, alaturi de Daniela Andreescu, in cadrul conferintei interactive „Cum sa fac sa am succes”. Evenimentul va avea loc pe 31 martie, la Bucuresti, si isi propune sa ii ajute pe participanti sa gaseasca raspunsuri la intrebari precum „Ce este succesul cu adevarat și cât de greu sau ușor se obține el?” sau „Care sunt principalele strategii care ne ajută să nu ne autosabotăm calea spre succes?”.
Cei interesati, pot afla mai multe detalii despre prima conferinta interactiva dedicata succesului in cariera, accesand: https://evenimente.ejobs.ro/evenimente/cum-sa-fac-sa-am-succes/ .
Pe parcursul a peste 3 ore, participantii vor avea ocazia sa ii asculte pe Daniela Andreescu si Mihai Popa-Radu, doi professiona coach de succes, care vor dezbate pe teme precum: Succesul autentic: ce este si cum il pot obtine? sau Vrei sa primesti un job sau sa oferi energie?.