Ai atatea lucruri de facut azi si nu ai idee cum o sa te imparti. La munca proiectul nu e gata, prin frigider sufla vantul, cosul de rufe e plin si a trecut ceva timp de cand nu te-ai mai epilat.
Stiai ca le poti face pe toate daca inveti sa-ti organizezi timpul mai bine? Ai sa-mi spui ca organizezi cartile pe raft si aranjezi hainele in sifonier, dar ca pe „timp” nu-l vezi si nu-l tii in mana. Iata cateva trucuri care te vor ajuta sa faci tot ce iti propui.
Pune pe hartie ce ai de facut. In primul rand gandeste-te la ce ai de facut intr-o zi si scrie o lista. Decide ce e mai important si aseaza-le pe foaie dupa acest criteriu. Nu nota lucruri in general, noteaza fiecare pas marunt care trebuie facut. Nu zice: ” Trebuie sa ies din casa pana la 8 a.m”, ci: ” Trebuie sa ma imbrac pana la opt fara douazeci si sa fiu incaltata pana la opt fara zece”.
Cand realizezi ceva, taie de pe lista. Ai sa te bucuri si ca ai reusit sa iesi din parcare la timp. Nu uita sa-ti oferi cate un mic premiu pentru fiecare victorie marunta. Nu e cazul sa te superi daca nu reusesti de la inceput sa faci tot ce ti-ai propus. Invata din greseli si incearca sa nu le mai repeti. Nu uita sa lasi loc pe lista ta si pentru lucruri neprevazute.
Gandeste-te ca vei face tot ce iti propui.Optimismul este vital daca vrei sa inveti sa castigi batalia cu timpul. Fiecare tel pe care ti-l propui trebuie sa fie unul pozitiv. Evita sa te incarci cu un stres in plus: ” Nu trebuie sa uit sa dau telefonul ala”. Incearca mai bine: ” Telefon catre d-nul X, la ora Y”.
Fixeaza-ti teluri realiste.Oricat de bine urmezi planul, sa nu-ti inchipui ca poti sa faci munca intregului departament, sa coci vreo douazeci de cozonaci si sa arati ca o diva intr-o singura zi. Sa fim serioase! Cauta sa faci lucruri care depind de tine. Nu poti sa impui si altora sa faca ceva cand vrei tu. Dar nici nu fi lenesa si nu-ti lasa prea mult timp de uitat la stele.
Scoate din peisaj tot ce te poate distrage. Cateodata cand nu ai chef sa faci ceva, te distrage orice mic zgomot. Tragi cu urechea la discutii, mai verifici mailul, te mai uiti prin meniul telefonului.Si asa pierzi timp pretios. Elimina rand pe rand ce te intrerupe ca sa reusesti sa te concentrezi mai bine. Si nu uita sa ii anunti si pe cei din jur ca ai treaba si ca vrei sa fii lasata in pace. In afara de cazul cand e vreo urgenta, evita orice tentatie.
Invata sa-ti cunosti ritmul. Poti sa incepi cu ce e mai greu, cand esti mai odihnita, si sa termini cu activitati care iti fac placere. Daca te apuci de mai multe lucruri deodata, risti sa nu le faci bine. Mai bine incet si bine, decat repede si prost. Nu amana pe maine ce poti face azi. Nu tot timpul facem ceva ce ne face placere, dar nu avem incotro. Maine te vei descurca si mai greu daca te aglomerezi. E mult mai simplu sa faci fata daca ai totul bine pus la punct si ai idée unde e fiecare lucru in parte.
Planifica-ti pauzele. Nu esti un robot care lucreaza pana ramane fara baterii. Din cand in cand mai trebuie sa te si odihnesti. Lista ta trebuie sa cuprinda si micile pauze care te relaxeaza. Incearca sa dormi suficient si sa lasi munca la birou.
Gandeste pe termen lung. Poti sa-ti planifici si lucruri care tin de viata ta personala. Poate vrei sa citesti o carte, sa inveti o limba straina sau chiar sa faci un copil. Desi ziua are tot 24 de ore, nu te vei mai da din colt in colt, mereu in criza de timp.
Foto: NorthFoto