Petrecerile cu colegii nasc mai mereu bârfe şi comentarii negative, iar cele de Crăciun, chiar dacă oamenii devin mai buni, nu fac excepţie de la această regulă.Nu e de mirare de ce e singura petrecere care te stresează. Şi totuşi, dacă nu ai găsit nicio scuză bună să lipseşti de la petrecere, iată mai jos câteva reguli pe care ar fi bine să le iei la un pahar cu şeful. Nu întârziaPrima regulă nu ar trebui să îţi fie străină, căci ocupă acelaşi loc şi la birou. Chiar dacă este o petrecere şi oamenii iau în calcul că invitaţii vor să vină aranjaţi şi dischisiţi, nu trage prea mult de timp. Să fii punctuală este un gest care se apreciază nu doar în circumstanţe formale, iar şefii, deşi dau impresia că nu acordă importanţă, ţin cont de el şi îl reţin. În plus, s-ar putea să fii taxată şi de colegi. Dacă este o petrecere cu programe speciale (tombole sau concursuri) aceştia vor fi nevoiţi să îţi suplinească prezenţa, ceea ce ar putea să nu fie prea comod pentru ei. Alege-ţi un partener potrivit Nu toate petrecerile oficiale permit angajaţilor să vină însoţiţi, iar invitaţiile duble nu sunt doar gesturi amabile din partea şefilor.Atunci când superiorii vor să îşi cunoască mai bine angajaţii, anturajul, rudele sau prietenii acestora pot fi suficient de concludente pentru a-şi face o impresie despre tine. Aşadar, atunci când ţi se permite să mergi însoţită asigură-te că iei cu tine o persoană potrivită şi care se integrează uşor în astfel de cercuri. Îmbracă-te adecvat!Chiar dacă nici la birou nu ai o uniformă, iar şefii tăi par destul de nonconformişti, este bine totuşi să fii atentă la ce alegi din garderobă. Evită să te faci remarcată cu topul cu paiete sau jeanşii tociţi, ci alege o toaletă discretă, simplă, dar rafinată. Însă, dacă invitaţia menţionează de ţinuta obligatorie frumos ar fi să nu faci notă discordantă. Nu te jena să porţi o costumaţie haioasă, dacă este o petrecere tematică, altfel vei ieşi în evidenţă tocmai din motivul ăsta. Citeşte alte sfaturi pentru o petrecere de Crăciun reuşită pe pagina următoare. Socializează cu toată lumeaPoate că printre pasiunile tale nu se numără şi socializarea cu colegii - cu atât mai puţin cu şefii - dar nici nu îţi doreşti să fii văzută de toţi drept o sălbatică. Gândeşte pozitiv şi propune-ţi să faci o impresie plăcută prin felul tău de a fi, aşa cum la serviciu poate puţini te cunosc. Indiferent de atmosfera din birou sau de divergenţele mai vechi, fii spirituală şi arată-te interesată să îi cunoşti mai bine, dar nu uita să râzi la glumele bune. Cel mai probabil, o astfel de petrecere este singura şansă să îi cunoşti pe colegi şi şefi aşa cum sunt ei în realitate. Totuşi, ai grijă să nu sări calul cu glumele sau cu bârfa. Păstrează tentaţiile sub observaţie Oricât de formale ar fi, nu există petreceri fără băutură, iar în astfel de cadre este parcă intenţionat pusă acolo. Chiar dacă o petrecere presupune distracţie şi bună dispoziţie, ai grijă să nu întreci limita consumând prea multe cocktail-uri. Nu este nici profesional, nici de bun gust să fii surprinsă bătând câmpii cu şefii. Şi oricum, este riscant, pentru că s-ar putea să spui ceva, care de altfel merge mai mult pe canalul de bârfe. Prin urmare, rezumă-te la un pahar de şampanie sau dacă băutura nu te face să te simţi în largul tău, atunci încearcă să o eviţi. Pleacă la momentul potrivitNu în ultimul rând, să ştii când să te ridici de la masă este de asemenea un aspect important. Dacă te-ai lăsat dusă de valul discuţiilor interminabile sau dacă ai adormit pe un colţ de masă, nu forţa prezenţa ta acolo. Verifică pe invitaţie ora la care se încheie petrecerea ca să nu pleci ultima, dar nici înaintea tuturor.Dacă starea de spirit nu mai percutează la ce se întâmplă în jur, uneori este bine să te retragi. Oricum, nu vrei să ajuţi la strângerea meselor. Iar la plecare, nu uita să mulţumeşti şefilor de invitaţie şi să îi feliciţi pentru cât de bine a ieşit petrecerea. Foto: Shutterstock