Dinainte să fi împlinit 25 de ani, Ştefana Cazacu se ocupă cu pasiune de promovarea a şapte dintre cele mai luxoase hoteluri din Belek, Turcia.
Holul central al hotelului Maxx Royal, supranumit „Perla Belekului“ pentru gama bogată de facilităţi, arată ca o navă spaţială, iar singurul lucru care mă face să-mi iau ochii de la tavanul cu steluţe şi de la tuburile decorative cu lumini-neon în culori schimbătoare este o voce caldă, ca-mi urează bun venit în limba română.
E a Ştefanei Cazacu, o clujeancă de 25 de ani, care este reprezentanta de Marketing şi Vânzări pentru lanţul hotelier de lux Voyage şi Maxx Royal – şapte hoteluri în total – acestea aparţinând celei mai mari companii de turism din Turcia. Practic, ea este cea care se ocupă de promovarea şi vânzarea pachetelor hoteliere în întreaga Europă. Pentru asta, Ştefana merge la târgurile de turism, implementează strategii de marketing, organizează evenimente, se ocupă de relaţiile cu partenerii.
Dar cum de-a ajuns Ştefana de la Cluj tocmai în Antalya? „În Cluj, am lucrat de mică alături de tatăl meu, în firma acestuia, şi am avut şi o afacere a mea, de distribuţie de băuturi alcoolice pe Ardeal. În liceu, îmi doream să devin avocat sau psiholog, dar am ales ASE-ul, considerând că voi avea o licenţă mai folositoare în gestionarea afacerii proprii, business din care am învăţat bazele managementului şi ale marketingului“, spune Ştefana.
Vezi locuri de vizitat in Cluj-Napoca!
Turismul a fost însă mereu marea ei pasiune: „de când eram mică şi călătoream cu părinţii, eram fascinată de tot ce înseamna industrie hotelieră. Lucrând încă în firma tatălui meu, în urma unei excursii în Egipt m-am hotărât să urmez un curs de ghid şi agent de turism. L-am făcut din pură pasiune, devorând fiecare modul“, adaugă ea. Apoi, la un moment dat, a acceptat un job sezonier de ghid în Antalya şi a petrecut o vară fantastică: „populaţia tânără din Antalya, oamenii deosebit de ospitalieri, peisajele minunate – toate m-au făcut să mă îndrăgostesc de acest loc. La sfârşitul sezonului şi al contractului, acum doi ani, am participat la un interviu pentru jobul actual. Din fericire, am fost selectată“, exclamă Şefana.
Turcia a fost şi rămâne însă o provocare pentru ea: „sunt multe momente în care mi-e foarte greu din cauza diferenţelor lingvistice, culturale, a mentalităţii, a stilului de muncă, dar acest job rămâne cel mai frumos lucru care mi s-a întâmplat. Fiecare reuşită îmi aduce satisfacţii mult mai mari decât greutăţile pe care a trebuit să le depăşesc. Fiecare sarcină îndeplinită înalţă un pilon de bază în caracterul meu.“ Dar cea mai mare bucurie pe care i-o aduce slujba în domeniul marketingului turistic este faptul că are ocazia să călătorescă mult: a văzut peste 25 de ţări, a interacţionat cu oameni deosebiţi, cu culture diferite, a învăţat o mulţime de lucruri şi a auzit nenumărate poveşti.
Ce-şi doreşte Ştefana de la viitor? Să se dezvolte, să înveţe şi mai mult, să crească profesional şi personal. Nu a programat nimic precis, căci „am învăţat să trăiesc momentul şi să fur cât mai multe de la clipa de faţă.“
Pasionată de fotografie
Când trăieşti într-un oraş turistic precum Antalya, nu e deloc greu să-ţi umpli timpul liber. În afara serviciului, Ştefana merge la plajă, joacă golf, mănâncă la restaurantele de pe faleză, merge în croaziere şi în excursii. Îi place foarte mult să facă fotografii, aşa că mereu caută locuri noi, pe care să le exploreze şi să le fotografieze. Iar sudul Turciei nu duce lipsă de asemenea locuri!