Primii paşi pentru a-ţi deschide o afacere

.

Întotdeauna începutul va fi greoi, iar deasupra lui va plana un semn de întrebare şi o uşoară nesiguranţă a reuşitei. Înainte de a porni la drum, organizează-te! Îţi va prinde bine.
Potrivit  specialiştilor în managemetul afacerilor, dacă nu ai nici cea mai mică idee de unde să începi un business, ar trebui să urmezi câteva etape. Primul pas propus de specialişti constă în organizare.

Fă-ţi o agendă în care să notezi întâlnirile, lucrurile pe care le ai de făcut, telefoanele pe care le ai de dat, comisioanele şi cumpărăturile pe care trebuie să le faci. Stabileşte-ţi apoi un program de lucru care nu te va solicita extrem de mult de la început pentru că s-ar putea să te sperii şi să abandonezi.

Primii bani investiţi sunt ai tăi

Alegerea tipului de afacere este următorul pas important. Întocmeşte o listă cu munca pe care ţi-ar plăcea s-o faci, specializarea pe care o ai, munca pe care o prestezi în momentul de faţă şi încearcă să găseşti o legătură între toate aceste elemente pentru a-ţi uşura proiectul.

După ce ai ales domeniul în care vrei să-ţi porneşti afacerea, urmează momentul lansării. Alege o formă legală a afacerii tale, finanţată din banii proprii eventual, după cum bine se ştie băncile nu prea mai acordă credite. Nu te arunca direct la afacerile de calibru mare, începi de jos, cu paşi mici dar siguri, marii milionari n-au ajuns aşa peste noapte. 

Dacă nu-ţi permiţi să plăteşti oameni care să lucreze pentru tine, nu-i nimic, adună singură informaţiile de care ai nevoie, implică-te şi cu siguranţă lucrurile vor începe să se mişte. 

Alege numele firmei

Nu uita de stabilirea identităţii afacerii pe care umează să începi s-o coordonezi. Alege un nume, o adresă a sediului social al firmei, găseşte nişte numere de telefon care să fie numai pentru firmă, ocupă-te de cărţi de vizită, broşuri sau de orice element care face ca firma ta să devină pe zi ce trece mai cunoscută.

De asemenea, este foarte indicat să faci şi un site web de prezentare a companiei în care să incluzi obligatoriu secţiuni ca obiective, servicii, contact şi clienţi când aceştia încep să apară.

Înainte de a te lansa efectiv în neantul pieţii de business, dacă există cumva posibilitatea unei asocieri cu una sau mai multe persoane, întocmeşte un plan de afacere în care să incluzi o descriere a serviciilor pe care le oferi, care sunt potenţialii clienţi, cum plănuieşti să faci cunoscută compania şi care sunt obiectivele propuse.

Trebuie neapărat să ai în vedere punerea la punct a unui sistem care să îţi permită să ţii contabilitatea. Nu ignora nici procesul de alegere a unităţii bancare cu care urmează să colaborezi şi nici pe cel aferent obţinerii licenţelor necesare desfăşurării activităţii.

Cum să-ţi controlezi şi să-ţi îmbunătăţeşti activitatea

O dată ce ai reuşit să îţi pui afacerea pe picioare, trebuie să te preocupi permanent de ea. Pentru a face faţă, trebuie să ai lucrurile sub control şi să îţi îmbunătăţeşti eficacitatea. Ţine un jurnal în care să continui să îţi programazi sarcinile şi să te ţii de ele aşa cum ai face-o dacă ai avea programată o şedinţă cu cineva. Pentru asta, planifică-ţi timpul cât mai bine. Trebuie să îţi rezervi timp şi pentru tine şi pentru sarcinile propuse. Organizează-ţi viaţa personală, dosarele de la firmă şi întâlnirile, de aşa natură încăt să te poţi împărţi între toate.

Pentru a fi eficientă, planifică-ţi convorbirile telefonice, selectează-ţi cu grijă întâlnirile la care merită să mergi şi fii egoistă. Egoistă dar amabilă în acelaşi timp. Dacă nu vrei să te întâlneşti cu cineva, spune-i că nu poţi, spune-i că eşti ocupată,  că-l vei căuta mai târziu. Spune nu, dar cu amabilitate!

PE ACELAȘI SUBIECT
    
Vedete din Romania Vedete internationale