La sfarsit de an multe firme organizeaza o petrecere de sfarsit de an pe care angajatii o numesc Petrecerea de Craciun. Aceasta se poate tine chiar la firma sau intr-o locatie care a fost aleasa inainte de catre organizatori.
Ideal e ca invitatia sa-ti fie adresata personal si sa contina toate datele necesare (locatie, adresa, ora de sosire, durata petrecerii, stilul petrecerii, codul vestimentar si – foarte important – daca invitatia e valabila si pentru partenerul de viata).
Daca lipseste oricare dintre aceste date e mai bine sa intrebi decat sa ai vreo surpriza. De obicei petrecerile la firma sunt doar pentru angajati. E de doua ori mai ieftin pe de-o parte, iar apoi ideea e sa creasca aderenta grupului de la munca. Un fel de teambuilding de-o seara. Mai eficient decat daca fiecare s-ar ocupa de cel adus de-acasa.
Recomandari de conduita la petrecerea de Craciun
1. Ai grija la tinuta
Este o peterecere, da! Te gandesti ca te poti imbrca cu orice, insa nu este chiar asa. Ai nevoie de haine cat de cat decente, chiar daca nu vei imbraca sacoul cu care mergeai la birou. Nu ar trebui sa pui pe tine ceva prea tipator, sau sa alegi o rochie cu un decolteu foarte adanc.
2. Consum moderat
Aici nu ma refer numai la alcool, daca acolo te-a purtat gandul. Fii moderata si la mancare si la discutii. Oricat de antrenanta e atmosfera fereste-te sa dai pe gat fara oprire pahar dupa pahar. Aminteste-ti ca la petrecerea de Craciun stai cu colegii tai, si mai ales cu sefii! Nu e cazul sa faci excese pe care mai tarziu sa le regreti.
3. Lasa grijile de serviciu la o parte
Ocoleste discutiile care aduc in prim-plan proiectele legate de munca, incearca sa uiti de toate problemele care te-au preocupat un an de zile si gandeste-te ca o comunicare facila este binevenita la o petercere, aminteste-ti cele mai haioase bancuri pe care le-ai auzit in ultima vreme, incearca o socializare pe placul tuturor si care sa nu deranjeze pe nimeni.
Foto: Shutterstock