In tarile in care era exportat se numea Citroen Axel. In Romania, unde era fabricat, se numea Oltcit. Daca nu au avut parintii, sigur a avut macar un vecin. Tare iti mai placea masina asta, atat de …
In tarile in care era exportat se numea Citroen Axel. In Romania, unde era fabricat, se numea Oltcit. Daca nu au avut parintii, sigur a avut macar un vecin. Tare iti mai placea masina asta, atat de deosebita printre toate Daciile trase in serie.
Ideea a aparut in 1973, cand tara noastra a incheiat un acord cu francezii de la Citroen pentru construirea celei mai moderne fabrici de automobile din Europa de Est. 14 ani mai tarziu aparea pe piata prima productie de astfel de automobile, care avea 40% din piese fabricate la Automobile Craiova si restul in Franta. S-a vandut mai ceva ca painea calda.
Daca in primul an au fabricat 5400 de masini, anul urmator productia a urcat la 37.000. A inceput sa scada odata cu calitatea masinii, atunci cand Romania nu a mai importat piese. Ce a salvat-o din aceasta criza a fost privatizarea, firma Daewoo cumparand 51% din actiuni in 1995 si restul in 2007.
Masina isi pastreaza insa fanii. Forumul oltcit.ro este mai activ ca niciodata. Acolo ai sanse sa gasesti piese de schimb, sa-ti scoti Olticitul de la naftalina si sa-l tunezi sau sa participi la intrunirile nationale ale iubitorilor acestei masini.