Atunci când soliciţi o recomandare, abordarea directă este cea mai potivită. De cele mai multe ori angajaţii nu îndrăznesc s-o facă, iar managerului nu prea-i vine să scrie trei, patru paragrafe pozitive şi rotund formulate pe hârtie atunci când probabil este destul de ocupat cu treburi de serviciu.
Există însă o variantă care e mai uşor de prezentat şi cu şanse mai mari de a obţine un răspuns afirmativ imediat al şefului: întreabă-l dacă e de acord să-l treci în CV-ul tău la secţiunea referinţe.
Abordarea şefului diferă de la caz la caz, solicitarea putându-se transmite fie pe cale electronică, fie personal. Cel mai important lucru este ca scrisoarea de recomandare să fie eliberată în formă scrisă, deoarece reprezintă oglinda relaţiei profesionale stabilite între tine şi angajator.
Recomandările, de cele mai multe ori, vin ca un plus în activitatea de recrutare şi selecţie, oferind informaţii suplimentare referitoare la activitatea ta profesională.
Prin intermediul acestora, se pot certifica anumite informaţii transmise pe parcursul interviului, susţinând creionarea profilului tău profesional şi moral.