Cu ce satisfactii ramaneti dupa terminarea Festivalului?
Satisfactiile « doppo festival » sunt cele pe care ni le dau ecourile din presa si mai ales cele din presa straina, dar sunt date si de …
Cu ce satisfactii ramaneti dupa terminarea Festivalului?
Satisfactiile « doppo festival » sunt cele pe care ni le dau ecourile din presa si mai ales cele din presa straina, dar sunt date si de dorinta unor formatii si artisti straini de a participa la Festival. Dupa cum ati putut vedea, un numar din ce in ce mai mare de artisti si ansambluri internationale accepta sa vina si sa cante in Festival.
Accepta sa prezinte si lucrarile lui Enescu in Festival. Aceasta este o mare satisfactie si impacare. De fapt este unul din scopurile urmarite de acest festival de la crearea lui in 1958 si de la reluarea in forma actuala din 1991. Satisfactie este si faptul ca suntem intrebati de melomani – imediat dupa terminarea editiei – « ce lucruri frumoase ne mai aduceti la editia urmatoare si cand putem sa incepem sa facem rezervari ? » Satisfactie este si faptul ca ne putem baza pe tinerii care vin la concerte, tinerii care vin sa ne ajute sa organizam acest eveniment. Ultima zi din Festival este cea mai trista in acest sens pentru ca trebuie sa ne despartim. Nu pentru mult timp. Dar dupa o munca de cateva luni impreuna, e o despartire grea…
Ce anume ati vrea sa imbunatatiti in ceea ce priveste organizarea?
Multe. Dar nu depinde numai de noi. Depinde foarte mult de autoritati, de modul in care se intelege, se constientizeaza si se apreciaza acest Festival. Nu toata lumea intelege. Nu este de ajuns ca doar cativa factori de decizie sa inteleaga acest lucru. Trebuie sa inteleaga si media (Am ajuns sa fim mult mai apreciati in strainatate decat in Romania!)Â si sponsorii, si oamenii cu bani (multi!) si cei care lucreaza la „Imaginea” Romaniei… Acesta este domeniul care trebuie imbunatatit. Avem experienta, avem sprijinul necesar. Trebuie bunavoita si intelepciune. Si foarte multa EDUCATIE!
De ce credeti ca este important pentru Romania acest festival?
Este FOARTE IMPORTANT! Nu stim ce valoare avem in tara aceasta! Nu stim ce importanta are acest Festival, muzica lui Enescu, conditiile pe care le oferim, publicul pe care il avem, tinerii pe care ne putem (inca) baza !
Acest festival a crescut imens in ultimii ani. Alaturi de renumele acceptat al muzicii lui Enescu ( „Oedipe” a fost montat in 4 tari in ultimii 4 ani!). Ca sa nu mai vorbim de concurs si de participarile internationale de exceptie. Avem in program cea mai mare orchestra a lumii. Avem in program cei mai buni dirijori, pianisti si violonisti ai lumii. Trebuie sa „ne trezim” si sa ne dam seama de acest lucru. Este un program care este apreciat IN INTREAGA LUME. Se vorbeste IN INTREAGA lume despre el si despre ROMANIA. DE BINE! Oare e putin acest lucru? Si ne intrebam daca este sau nu important pentru noi?! Strainilor nu le vine sa creada, iar noi nu „constientizam” si nici nu aprieciem acest lucru, aceste eforturi care se fac.
Preferam sa ne remarcam prin concursurile de „miss” si echipele de fotbal care sunt infrante peste tot unde evolueaza… Avem si lucruri bune pe care nu stim cum sa le apreciem si sa le punem in valoare. Poate o data si o data…
––––––––––––––––––––-
Daniela Zeca Buzura, Director TVR Cultural
Festivalul din Salsburg are un buget de 46 milioane de euro; Festivalul George Enescu din Bucuresti – doar 6 milioane de euro. „Cu toate acestea, cele doua manifestari artistice sunt rivale si comparabile calitativ”, scria recent The Guardian. Ca sa ramanem in aceeasi nota, canalul tematic TVR Cultural, un post de televiziune tanar si cu buget restrans, va ofera in exclusivitate, in timp real si in inregistrari, toate concertele Festivalului Enescu – de la recitalul lui Joshua Bell la extraordinarul balet din Monte Carlo. Ne puteti intalni de asemenea in Piata Festivalului de la Ateneul Roman, unde va vom astepta cu toata prietenia si cu avanpremiere ale programelor noastre de toamna.