Trendul demisiilor își face simțită prezența și în România, unde 21% din angajați și-ar da demisia, chiar dacă nu au vreo contraofertă.
Acest trend a fost botezat „The Great Resignation” („Marea Demisie”) și își face tot mai simțită prezența în România, potrivit rezultatelor celui mai recent studiu realizat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România. Mai exact, 21% dintre respondenți au spus că dacă job-ul actual i-ar nemulțumi, și-ar da demisia fără să aibă vreo contraofertă.
Totodată, 80% au spus că principala prioritate în noul an este schimbarea locului de muncă. Un procent de 79% susțin că ar rămâne la locul de muncă actual până ar găsi o oportunitate profesională care să îi satisfacă. Totodată, 82% dintre cei care au pus ca prioritate pentru 2022 să își găsească un nou job au spus că deja au început să își caute. În plus, 43% din ei au nevoie de maxim 3 luni pentru a obține oferta profesională dorită de ei, după cum au spus.
Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România, a spus mai multe despre fenomenul Marea Demisie, conform Libertatea: „Anul care s-a încheiat a adus schimbări de job pentru 36% dintre respondenții studiului nostru și ne așteptăm ca în 2022 procentul să crească semnificativ. Toate demisiile amânate din cauza incertitudinii și a fricii vor ajunge acum pe masa HR-ului dacă angajatorii nu reușesc să le preîntâmpine. Nu mai vorbim de temerile și ezitările de la începutul pandemiei, ci de candidați cât se poate de hotărâți, de siguri pe ei, care nu mai acceptă jumătăți de măsură. Vedem că nu ar ezita să părăsească un angajator care îi nemulțumește, chiar înainte să-și găsească alt job, tocmai pentru că au încrederea că vor găsi repede ceva mai bun”.
În România, cei mai atractivi angajatori sunt multinaționalele, o treime dintre respondenți spunând că acestea ar fi prima lor alegere. La pol opus, doar 11% ar alege să lucreze la o companie românească, iar 25% ar alege o companie mai mică sau un startup. Flexibilitatea rămâne un criteriu important pentru români, 18% menționând că ar alege fără să țină cont de alte criterii o companie care oferă posibilitatea de a lucra 100% de acasă.
Raluca Dumitra a mai explicat: „Când vine vorba de relația cu angajatorul actual, primele și cele mai stringente nevoi ale angajaților, așa cum reiese din studiul nostru, sunt nevoia de a avea mai puțină presiune la locul de muncă, o transparență mai ridicată, mai multă flexibilitate și creșterea frecvenței cu care primesc feedback. Acestea sunt și punctele nevralgice din relația angajator-angajat și primele care ar trebui adresate pentru a domoli acest val de demisii care se întrevede și, implicit, creșterea ratei de fluctuație din companii”.