Mai bine cu salariul micşorat decât şomeră

.

Angajaţii care acceptă sunt consideraţi flexibili

Acceptarea reducerii salariului poate fi percepută ca un mesaj de flexibilitate sau compromis din partea angajatului, însă depinde foarte mult de context.

„Dacă reducerea reprezintă un procent mic şi nu coboară nivelul salarial sub media pieţei pentru industria şi specializarea respectivă şi dacă există alte componente motivaţionale, acceptarea acesteia poate fi percepută ca rezultatul unei decizii echilibrate din partea angajatului”, explică reprezentatul Manpower.

Cu siguranţă, spune Diana Istrate, consultant Kilpatrick Executive Search, companie membră HR Club, angajatorul va aprecia acest gest al angajatului şi va înţelege care sunt oamenii pe care se poate baza în astfel de situaţii.

„În funcţie de buna credinţă şi bunele intenţii ale conducerii, gestul angajatului poate fi considerat drept ca unul de solidaritatea cu compania şi de înţelegere a problemelor prin care aceasta trece”, completează Cristina Ţirulnic, managing partner la compania Integra Evolution şi membru HR Club.

Însă cu siguranţă mulţi angajaţi care vor accepta micşorarea salariului se vor întreba: „oare după revenirea companiei din criză, salariul meu va creşte repede sau într-un ritm foarte lent?”.

Specialista de la Manpower spune că nivelul salarial al fiecărui angajat este integrat într-o grilă internă definită pe baza politicii salariale a companiei, dar este în acelaşi timp influenţat de raportul cerere-ofertă de pe piaţa muncii şi de procesul de negociere dintre angajat şi companie. „Chiar şi în perspectiva îmbunătăţirii situaţiei financiare a companiilor, este mai puţin probabil că acestea vor iniţia creşteri salariale fără ca piaţa să impună astfel de măsuri pentru retenţia angajaţilor şi atragerea celor noi”, mai spune aceasta.

Foto: Shutterstock

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton