Află cum visul unui clujean şi patru maşini de cusut au clădit Jolidon, azi unul dintre cei mai importanţi producători de lenjerie intimă.
Grupul Jolidon numără peste 3300 de angajaţi …
Află cum visul unui clujean şi patru maşini de cusut au clădit Jolidon, azi unul dintre cei mai importanţi producători de lenjerie intimă.
Grupul Jolidon numără peste 3300 de angajaţi şi un lanţ de 130 de magazine, dintre care proprii 87, în principalele oraşe şi centre comerciale din România, două în Budapesta, 34 în întreaga Italie şi şapte în Franţa.
Brandul de lenjerie intimă a fost fondat în 1993 la Cluj-Napoca şi e azi unul din competitorii majori ai pieţei internaţionale.
Cum a reuşit o firmă cu patru angajaţi să ridice, în 15 ani, un imperiu, am aflat chiar de la Olga Stanciu, director adjunct Jolidon, într-o scurtă vizită la fabrica din Cluj.
După primii ani de la Revoluţie
Omul de afaceri clujean Gabriel Cîrlig a transformat firma Jolidon într-o multinaţională. Cum? Povestea începe după Revoluţie, pe când Gabriel avea doar 24 de ani şi era dornic, ca orice român care a trăit sub conducerea lui Ceauşescu, să-şi deschidă o afacere.
A identificat pe piaţa românească două tipologii de produse necesare, dar puţin prezente, şi anume lenjeria şi costumele de baie. A început modest, cu doi angajaţi şi patru maşini de cusut, dar s-a concentrat asupra extinderii afacerii dincolo de graniţele ţării.
Şi astfel a devenit o fabrică ale cărei dimensiuni intimidează orice producător de lenjerie din Europa.
S-au extins prin reprezentanţe
Determinat să crească cât mai repede brandul Jolidon, Gabriel Cîrlig a deschis în 2000, la Budapesta, Jolidon Hungary Kft. N-a trecut decât un an şi au apărut filiale în Milano şi Paris.
Apropierea de clienţi a făcut ca, în 2005, să continue investiţia în Franţa, prin deschiderea celui de-al doilea sediu la Lyon.
Între timp, planul clujeanului s-a îndreptat spre noi achiziţii. Cu o strategie de marketing foarte sănătoasă, Gabriel Cîrlig a preluat cel mai mare concurent local – Argos, o companie cu peste 800 de angajaţi şi peste 60 de ani de prezenţă pe piaţa lenjeriei intime şi a costumelor de baie.
Împreună cu Argos, Jolidon acoperea cerinţele diverselor categorii de clienţi. Ambiţiile lui Gabriel nu s-au oprit la Argos.
Pe lista de achiziţii, a fost trecută firma de textile LCS Conf, fostă Flacăra şi marca Falla, Emmeci, şi două branduri italiene: Infiore şi Chiaro di Luna, iar anul trecut s-a alăturat şi societatea Lilly Italia SpA, care deţine trei branduri şi o producţie anuală de peste 6 milioane de bucăţi.
Jolidon are în prezent în portofoliu nouă branduri de lenjerie intimă şi costume de baie.
Exportă în întreaga lume
Principalele destinaţii sunt: Italia, Franţa, Ungaria, Germania, Elveţia, Belgia, Slovenia, Croaţia, Letonia, Rusia, Cipru şi alte şapte ţări.
Colecţiile, prin modele şi coloristică, se înscriu în tendinţele internaţionale, contribuind totodată la stabilirea lor în moda românească.
Pe catwalk-urile de la Paris
În 2006, Jolidon primeşte în patria lenjeriei, Franţa, un premiu care consacră brandul ca unul din cele mai prestigioase nume în domeniul lenjeriei pe plan mondial.
La Salonul Internaţional de Lenjerie de la Paris din februarie 2006, Jolidon obţine unul dintre cele trei premii de excelenţă puse în joc în cadrul evenimentului Ultralingerie.
La un an de la eveniment, organizatorii anunţă selecţionarea celor două produse aferente celor două branduri (Jolidon şi Prelude) pentru promovarea evenimentului Ultralingerie.
Prix du Public
Anul 2009 reprezintă un alt moment important în istoria grupului – Jolidon şi Prelude au fost selec-
ţionate printre cele 35 de mărci Ultralingerie.
Juriul, din care au făcut parte Marie-Cristine Delacroix, Hubert Barrere şi alţi reprezentanţi experţi în domeniu, au decernat marele premiu Ultralingerie unicatului Prelude, iar premiul publicului, tot pentru Prelude.
Prima dată în istoria evenimentului, juriul şi publicul au decis la fel, astfel încât, la anunţarea câştigătorului Prix du Public, aplauzele nu au încetat timp de câteva minute.
Secretul succesului Jolidon?Încrederea în forţele proprii, ambiţia, dorinţa de a demonstra că şi în România se poate face modă de calitate cu o echipă tânără, entuziastă şi cu valori profesionale.
Vara 2010
În timp ce tu te gândeşti ce se va purta în iarna ce ce vine, Jolidon a terminat deja lucrul la colec-
ţia de costume de baie pentru vara 2010.
În cele ce urmează, îţi oferim o secvenţă din catalogul care va apărea în luna mai.