Mulţi oameni petrec mai mult timp atunci când îşi fac planuri de vacanţă, decât atunci când îşi caută un job. Dacă eşti suficient de riguroasă atunci când îţi faci rezervări pentru vacanţă, foloseşte aceeaşi riguriozitate şi când te afli în situaţia de a caută un nou loc de muncă: din programul zilnic nu trebuie să lipsească câteva ore dedicate exclusiv acestui lucru.
Acordă toată atenţia necesară în timpul acestui proces, nu lasă nimic din jur să îţi distragă atenţia, chiar dacă faci asta de acasă. Ţine în permanenţă o evidenţă la ceea ce faci, a mailurilor trimise, a feedback-ului primit.
Îţi cauţi job singură
S-ar putea să obţii rezultate mai bune, dacă nu treci singură prin acest proces de căutare a unui job. La fel cum specialiştii te ajută în alte domenii ale vieţii tale, de ce nu ai apela la ajutor de specialitate şi atunci când cauţi un job?
Consultanţa în carieră te va ajută să îţi trasezi clar obiectivele şi să îţi dai seama care este nivelul la care te afli. Apelează la un consultant în carieră (career coach). Te va învăţa cum să gândeşti „outside the box” şi îţi va spune care e tehnica cea mai potrivită la care să recurgi pentru a-ţi găsi un job. Tot el te poate îndruma cum să negociezi cel mai bine cu potenţialul angajator.
Îi laşi pe alţii să se ocupe de căutarea unui loc de muncă pentru tine
Chiar dacă e indicat să ceri ajutor din afară, atunci când cauţi un job, nu lăsa totuşi pe mână altora acest demers. Reţine: nimeni nu te poate „vinde” mai bine decât o poţi face tu. Apelează la recruiteri profesionişti, ei pot avea un rol important, dar tu eşti cea care trebuie să menţină controlul asupra întregului proces.
De regulă un interviu de angajare ajunge să fie compromis din cauza unor factori care se întâmplă frecvent. Candidatul nu ştie să îşi pună suficient de bine în valoare calităţile, nu are destule cunoştinţe despre compania pentru care susţine că vrea să muncească, nu ştie să adreseze întrebări coerente atunci când e pus să facă asta, nu stăpâneşte „arta” negocierii şi nu revine cu un mail de mulţumire după interviu pentru a convinge angajatorul că este interesat de job.
Nu îţi ştii valoarea pe piaţă
Înainte de a te duce la primul interviu e absolut neceasar să îţi faci o „radiografie” a ceea ce eşti tu că profesionist şi de a-ţi determina nivelul real la care te afli în carieră.
Nu aduce vorba de aşteptările tale salariale, până în momentul în care eşti întrebată de ele. Lasă-l pe cel care te cheamă la interviu să îţi facă primul oferta, să precizeze nivelul salarial la care te poţi aştepta.
Momentul în care poţi vorbi despre salariu, este atunci când angajatorul îţi zice clar că eşti că eşti candidatul ales şi îţi prezintă oferta. Apoi negociază, dacă este cazul.