La angajare unele companii îţi cer să ai experienţă, altele să lucrezi peste program şi altele… să nu fumezi. De unde grija asta pentru sănătatea angajaţilor?
Totul a pornit de la un sistem care are rolul de a face angajaţii cât mai eficienţi la serviciu.
Directorii unor companii au ajuns la concluzia că angajaţii fumători pierd prea mult timp din cauza faptului că merg de multe ori „la ţigară”. De asemenea, fumătorii tind să-şi piardă concentrarea în anumite situaţii şi să necesite „pauze de nicotină” pentru a-şi reveni sau pentru „a se calma”.
În străinătate, fumatul este o problemă cu atât mai mare cu cât companiile fac angajatorilor asigurări medicale. Şi fără doar şi poate un fumător „costă” mai mult decât un nefumător sănătos.
În Statele Unite s-au întâlnit cazuri în care oamenii au fost concediaţi temporar după ce au fost prinşi că fumează, deşi declaraseră la angajare şi semnaseră în fişa de asigurare medicală că nu suferă de acest viciu.
România începe să se adapteze şi ea la această modă de angajare pe baza dependenţei de tutun, iar unii anagajatori au realizat avantajul de a avea nefumători ca angajaţi.
Ironia sorţii: concediaţi pentru că NU fumează
La polul opus, se află patronul unei mici companii de calculatoare din Germania care a concediat trei angajaţi nefumători din cauza faptului că erau nemulţumiţi de fumul de ţigară de la ceilalţi angajaţi.
Managerul companiei IT cu doar zece salariaţi, Thomas J. declara că „nu vreau să fiu deranjat de aceşti gălăgioşi. Petrecem mult timp vorbind la telefon şi ne este mult mai uşor să şi fumăm în acelaşi timp. Astăzi angajatorii preferă nefumătorii. A venit vremea să ne răzbunăm. De acum încolo voi angaja doar fumatori”.
Foto: Shutterstock