Farmec, cel mai mare producător de cosmetice din România

.

Istoria companiei Farmec începe în urmă cu 120 de ani, în 1889, o dată cu înfiinţarea laboratoarelor Molnar Moser din Ungaria.

De aici se va desprinde, la sfârşitul celui de-al Doilea …
Istoria companiei Farmec începe în urmă cu 120 de ani, în 1889, o dată cu înfiinţarea laboratoarelor Molnar Moser din Ungaria.

De aici se va desprinde, la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial,  Laboratorul 1 Mol-Mos, din Cluj, care va produce apă de colonie şi pudră pentru copii.

La câţiva ani de la înfiinţare, acest laborator este naţionalizat şi mărit, devenind Întreprinderea de produse cosmetice nr. 21.

În 1967, întreprinderea fuzionează cu Fabrica de uleiuri vegetale Flacăra Cluj şi devine Flacăra. Curând, aici va începe producţia celebrelor creme Gerovital H3, după încredinţarea drepturilor de producţie de către prof. Dr. Ana Aslan, creatoarea primei reţete antiîmbătrânire din lume.

Gerovitalul va deveni un nume cunoscut în întreaga lume, celebrităţi precum Marlene Dietrich, Claudia Cardinale, Charlie Chaplin sau Salvador Dali fiind atrase de proprietăţile produsului.

În octombrie 1972, fabrica Flacăra devine Fabrica de Produse Cosmetice Farmec, aflându-se în subordinea Ministerului Industriei Chimice.

23 de ani mai târziu, în 1995, compania este privatizată cu capital 100% românesc, prin metoda MEBO.

Primii ani de după privatizare sunt dificili, existând greutăţi privind asigurarea cu fond valutar, aprovizionarea cu materii prime şi ambalaje sau politica fiscală descurajantă.

Cu toate acestea, au avut loc numeroase investiţii – în mărirea capacităţii de producţie, îmbunătăţirea calităţii produselor şi extinderea companiei în ţară, care au condus la creşterea constantă a cifrei de afaceri.

De asemenea, volumul exporturilor a crescut, produsele Farmec mergând în numeroase ţări din Europa, Asia şi America de Nord.

În anii  90, au fost lansate numeroase produse care s-au bucurat de un enorm succes, printre care deodorantele Obsesie, deodorantele pentru bărbaţi Athos sau produse noi din gama Gerovital H3.

Farmec, una dintre cele mai importante game din portofoliu, a fost lansată în 1995, apoi modernizată în 2003 şi din nou, în 2007.

În 1998, Farmec a lansat gama Gerovital Plant SUA, creată special pentru piaţa externă, care stă la baza actualelor produse Gerovital Plant.

În 2001, an în care s-au realizat numeroase investiţii, este lansată o altă gamă importantă, Aslavital, după 30 de ani de cercetări asupra argilei din Munţii Pădurea Craiului.

Din iunie 2008, Farmec a achiziţionat drepturile integrale asupra mărcii Gerovital, disputate mulţi ani cu producătorul Miraj Bucureşti.

Farmec este în prezent lider de piaţă în categoria generală a produselor de îngrijire facială, cu branduri ca Gerovital şi Doina pe prima poziţie pe segmentul cremelor de faţă şi al demachiantelor.

Succesul produselor Farmec se datorează atât tradiţiei în cercetare, cât şi faptului că oferta Farmec a fost întotdeauna adaptată nevoilor consumatorilor români, oferind un raport corect preţ-calitate.

În prezent, compania numără peste 500 de angajaţi şi 11 reprezentanţe în întreaga ţară.

Grija faţă de frumos şi de tradiţie, consolidată prin ani de cercetare continuă, a făcut ca, din 1945 – anul în care Farmec realiza cinci produse şi până în prezent, portofoliul să se extindă la peste 400 de produse.

PE ACELAȘI SUBIECT
    
Vedete din Romania Vedete internationale