Dacă întotdeauna ți-ai dorit să fii creator de conținut online, acum e șansa ta! TikTok este cea mai nouă și rapidă cale de a ajunge la oameni. Sigur că succesul, ca în orice alt domeniu, depinde de mai mulți factori. Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a deveni un full-time TikTok creator deci, implicit, pentru a face bani din TikTok în țara noastră.
Tot ce trebuie să știi despre cum poți face bani pe TikTok în România
Paula Kornaszewska, Head of Operations în Europa Centrală și de Est: „Nicio măsură de engagement nu este mai importantă decât alta”
Pasul 1: Identifică-ți pasiunea și talentele
TikTok este o platformă cu un conținut divers, așa că nicio pasiune și niciun talent nu sunt mai puțin valoroase decât altele. Fiind într-o etapă incipientă, aplicația este mult mai puțin optimizată, în comparație cu YouTube, Facebook și Instagram, ceea ce oferă un avantaj uriaș creatorilor de conținut aflați la început de drum. Nu contează cine ești sau ce tip de conținut creezi, dacă o faci cu devotament, perseverență și onestitate, creația ta are potențialul să ajungă în „casele” cât mai multor oameni.
„Chemarea” ta se află la intersecția dintre pasiune, muncă și talent. Răspunde la întrebările: „Ce știi să faci? Ce îți place să faci? Ce ți-ai dori să faci mai des și mai bine?”. Apoi treci la pasul 2.
Pasul 2: Creează și postează constant (și ai răbdare!)
Poate că ai deja un job full-time, iar, la finalul zilei, ești mult prea epuizat/ă să filmezi un TikTok. Încearcă să faci creația o parte din viața ta, nu viața ta în întregime. Inserează acest mic moment în programul tău atunci când știi că vei avea timp de el. Dacă ai un job full-time, vei avea nevoie de o mai bună organizare. Până la urmă, cât de tare îți dorești să faci asta? N-o să ai din start sute de mii de vizualizări și aprecieri sau poate că o să ai, dar nu vei reuși să creezi și menții o comunitate cu un „one-hit wonder”, așa că ai răbdare și fii consecvent/ă. Începe cu ceva simplu și la îndemână, mai târziu vei avea tot timpul pentru creații mai sofisticate. Doar vei face asta full-time, corect?! 😉
Pasul 3: Folosește-te de toate funcțiile aplicației
Alătură-te unui trend sau fă un videoclip original, dar nu ignora funcțiile puse la dispoziția ta de TikTok. Pentru atenția oferită, vei fi răsplătit/ă. Pune o descriere interesantă, amuzantă sau, mai bine, o întrebare. Deschide o conversație în secțiunea de comentarii. Cu cât ai mai multe comentarii, cu atât mai multă vizibilitate va avea creația ta.
Pune hashtaguri relevante, dar și originale, pe cele din urmă cu intenția de a le refolosi în postări viitoare. Astfel vei crea o ancoră pentru videoclipurile tale. Nu uita de dueturi, LIVE-uri și stories, oricare dintre acestea te pot ajuta să sudezi relația cu propria comunitate.
„Uneori, o descriere interesantă este la fel de importantă precum conținutul unui videoclip, așa că le recomandăm creatorilor să folosească spațiul din caption pentru a adăuga context și a spune mai multe despre un videoclip”, a spus Paula Kornaszewska, Head of Operations în Europa Centrală și de Est, în exclusivitate pentru UNICA.ro.
„Nicio măsură de engagement nu este neapărat mai importantă decât alta, atunci când creatorii verifică performanța videoclipurilor. Ar trebui să fie atenți la trendurile din acel moment în analytics și, în general, la modul în care publicul interacționează cu conținutul și contul – în loc să se concentreze pe o singură valoare (cum ar fi aprecierile sau comentariile)”, a completat.
Pasul 4: Manifestă prin creațiile tale parteneriate viitoare
Să presupunem că ești pasionat/ă de un anumit brand, menționează-l în videoclipurile tale sau creează conținut care îmbină pasiunea ta cu valorile respectivului brand. Nu știi în a cărui pagină For You vei ajunge, poate chiar în cea a unui angajat al respectivului brand. Specialiștii în marketing și publicitate sunt receptivi la toate căile prin care-și pot promova clienții mai eficient. Astfel vei crește șansele de a ajunge în atenția lor.
În România, pentru moment, singura cale de a câștiga bani din TikTok este prin intermediul parteneriatelor plătite, întrucât fondul pentru creatori TikTok este disponibil în prezent doar pentru creatorii din S.U.A., Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania. Nu-i invidia, însă, pentru că mulți dintre aceștia au avertizat că, în urma aderării la această opțiune, numărul de vizualizări le-a scăzut considerabil, de la 1 milion la 1 mie.
@actuallykier #greenscreen they dont want to pay their creators :-) #creatorfund ♬ original sound - Kiersten Piccini
Spor la creat!
Foto: Shutterstock.com
Ultima modificare septembrie 15, 2023 11:33 am