Curriculum vitae potrivit pentru criză

.

Dacă „haina face pe om” aşa şi „CV-ul deschide uşile”. Forma nu este totul la un CV, pe lăngâ ea trebuie să aibă şi un conţinut adecvat iar informaţia să fie precisă şi concisă.

Ca şi în viaţă  ceea ce se exprimă pe sine şi are personalitate atrage atenţia. Cu alte cuvinte, trebuie să-ţi faci un CV care să atragă atenţia atunci când este citit iar modul în care este redactat, (formă şi conţinut) să exprime personalitatea ta.

Cu cât ai un CV care exprimă personalitate şi experienţa ta relevantă pentru cerinţele postului, cu atât şansele să fi selectată cresc.  Când scrii CV-ul, ai grijă mare să fie corect, coerent şi cu o structură uşor de citit. Enumeră experienţele profesionale în ordine cronologică sau acronologică, pentru a-i fi mai uşor recrutorului să urmărească şi să înţeleagă traseul tău profesional.

Răspunde la cerinţe!

Un element important care atrage privirea  recrutorului / angajatorului este gradul în care CV-ul tău răspunde cerinţelor postului la care aplici. Expertiza ta trebuie să reiasă foarte clar din CV.  De asemenea cunoştinţele pe care le ai şi experienţa dobândită în posturi similare sau  conexe domeniului pentru care aplici trebuie să fie relevante şi extrem de  bine accentuate.

Privirea celui care face selecţia de CV-uri funcţionează ca un motor de căutare. În general, el caută nişte cuvinte cheie, cum ar fi „experienţă”, „educaţie” sau „cursuri”. Aceste cuvinte cheie se găsesc de regulă în cerinţele formulate în anunţul de angajare. Cu cât în CV sunt regăsite mai multe cuvinte cheie, cu atât şansa ca el să fie parcurs integral este mai mare.

Dă multe detalii!

Extrem de important este să ai CV-ul plin de realizări. Scrie în el lucruri concrete despre tine, realizările profesionale, foarte bine explicate, din care cel ce-ţi citeşte descrierea să înţeleagă absolut totul despre trecutul profesional, ca şi cum i l-ai povesti chiar tu în faţa unei ceşti de cafea.

Orice succes profesional de care „te-ai împiedicat” în carieră, trebuie explicat acolo cu lux de amănunte. Trebuie să înveţi să fii un aplicant care îşi „vinde” realizările foarte bine. Un studiu făcut în SUA arăta că 24% dintre cei care şi-au căutat de muncă anul trecut au cerut 15% mai mult din salariul de început, pentru că aveau o listă lungă de reuşite profesionale. E drept, se întâmpla când criza părea departe. Dar nu subestima puterea paragrafului „realizări”.

Personalizează-ţi scrisoarea de intenţie, contează

Scrisoarea de intenţie sau de motivaţie trebuie să fie personalizată, în funcţie de postul şi de compania unde aplici.  Scrisoarea scrisă greşit sau în care este menţionat alt angajator, cu siguranţă te scoate din cursa pentru acel loc de muncă.

O scrisoare personalizată, îngrijită, fără greşeli de gramatică sau ortografie şi în care îţi exprimi sincer dorinţa de a te angaja în acea companie, aducând argumente pertinente, are şanse foarte mari nu doar să fie citită, ci şi foarte apreciată. Reţine însă că o astfel de scrisoare nu trebuie să depăşească o pagină şi nici nu trebuie să conţină informaţiile din CV.

Atenţie sporită

În criza profundă în care ţara noastră se scaldă, trebuie să-ţi redactezi CV-ul cu mai multă atenţie şi să-l focalizezi mai bine. Dacă în anii trecuţi recrutorii mai treceau cu vederea anumite greşeli de ortografie sau anumite lipsuri dintr-un CV din diverse motive, acum situaţia s-a schimbat.

Volumul de recrutare este în medie mai scăzut, se fac angajări pentru mai puţine poziţii, iar candidaţii sunt mult mai mulţi. Profesionalismul este căutat şi în perioadele de criză şi în cele de dezvoltare economică. De aceea trebuie să-ţi realizezi un CV cu multă atenţie şi să-l adecvezi poziţiei pentru care îl trimiţi.

Foto: Shutterstock
 

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton