Cum scriem o scrisoare de intenţie?

.

Alături de CV, scrisoarea de intenţie este un document esenţial atunci cand îţi exprimi dorinţa de a lucra într-un anumit loc şi pe o anumită poziţie. Rolul acesteia este de a explica…

…angajatorului motivele pentru care îţi doreşti postul vacant. Pentru a-ţi atinge scopul, acela de fi chemată la o primă întâlnire cu angajatorul, scrisoarea de intenţie trebuie să fie o reclamă bună pentru tine, să conţină elemente de motivaţie şi calităţi care te recomandă pentru postul respectiv.

Caracteristicile scrisorii de intenţie

Scrisoarea trebuie să fie specifică pentru compania şi pozitia la care aplici. Ea trebuie să fie adresată persoanei potrivite, însă dacă nu ai informaţiile legate de numele acelei persoane, te poţi adresa direct departamentului de Resurse Umane.

Trebuie să conţină informaţii despre compania angajatoare, să fie  redactată corect din punct de vedere gramatical, de aceea e bine să utlizezi un limbaj simplu şi să încearci să eviţi abrevieri şi jargoane.

Este de preferat ca scrisoarea de intenţie pe care o trimiţi să conţină aspecte legate de motivaţia pentru care îţi doreşti postul respectiv, să nu repete informaţiile conţinute de CV, să fie personalizată în funcţie de caracteristicile companiei angajatoare şi/sau ale postul vizat şi să nu depăşească o pagină format A4.

Conţinut şi formă

Numele şi adresa de contact, numărul de telefon, adresa de email, opţional data la care ai redactat scrisoarea sunt cele mai importante elemente şi trebuie poziţionate în partea stângă, respectiv dreaptă de sus a paginii.

Este de preferat dacă ştii numele reprezentantului oficial al companiei, să te adresezi direct acestuia, dacă nu, să încearci să aflii un nume de pe site-ul companei sau să telefonezi şi să întrebi care este numele persoanei coordonatoare a departamentului de Resurse Umane.

Dacă nu reuşesti să obţii aceste informaţii, adresează-te cu „Stimate/Stimată Domnule/Doamnă”.

Primul paragraf al scrisorii are rolul de a menţiona scopul ei, acela de a explica modalitatea prin care ai aflat de existenţa poziţiei vacante (site de recrutare, alte surse de informare) şi să exprime în câteva cuvinte de ce consideri că acest post este potrivit pentru tine, să fie concis şi să releve entuaziasmul tău.

Al doilea paragraf trebuie să sublinieze calităţile, apitudinile şi calificările pe care le ai aflate în concordanţă cu cerinţele postului pentru care îţi depui candidatura. Ai grijă să nu repeţi informaţiile menţionate în CV şi să rezumi într-un rând sau maximum două argumentul pentru care crezi că eşti cel mai potrivit candidat pentru acel post.

Paragraful cu numărul trei trebuie să prezinte disponibilitatea pe care o ai pentru o eventuală întâlnire, iar ultimul paragraf trebuie să conţină exprimarea dorinţei tale de a fi chemată la interviu precum şi modalitatea prin care vei solicita răspunsul la scrisoarea pe care o trimiţi (perioada indicată pentru a cere un răspuns din partea angajatorului este de o săptămână).

Orice corespondenţă trebuie să se finalizeze printr-o formulă de politeţe cum ar fi „Cu deosebită stimă, (îţi menţionezi numele)” sau „Cu sinceritate, …..”. 

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton