O prezentare de succes vine cu eforturi pe masura. Indiferent ca ai de sustinut o prezentare in fata colegilor de serviciu sau pe scena, unde sute de oameni te privesc, principiile raman aceleasi.
Scopul tau este de a mentine atentia publicului fata de prezentarea ta, sa mentii un interes maxim.
Tine cont ca discursurile pe care le-ai admirat si de care te-ai bucurat pot avea in spate mai mult decat o elaborare atenta a continutului prezentarii.
Adesea prezentarile de succes sunt pregatite temeinic cu un coach in Public Speaking. Acesta, pe langa ajutorul oferit pentru o prezentare de impact, potrivita audientei, contribuie inclusiv la alungarea temerii de a vorbi in public. In plus, sunt exploatate toate acele elemente menite sa faca dintr-o simpla prezentare, una de succes, precum atentia oferita limbajului nonverbal.
Ce ai de facut? Afla mai multe!
O poveste cat o mie de cuvinte
O poveste buna poate face ca persoana care asculta sa inteleaga un mesaj mult mai bine si sa fie si mult mai simplu de asimilat. Vanzarile, marketingul se bazeaza pe a spune povestiri. Discursurile, la fel ca si marketingul este despre atragerea atentiei.
Oamenii se leaga usor si emotional de povesti si isi aduc cu lejeritate aminte de ele. Mesajele tale devin astfel accesibile si prietenoase cu audienta.
Ofera viata prezentarii tale cu ajutorul povestirilor! Cand vei rosti fraza: Va voi spune o poveste despre…, audienta ta va reactiona imediat.
Imaginile, ajutorul tau de nadejde
In timp ce iti scrii discursul, gandeste-te si la momentul in care il vei prezenta. Este de dorit sa ai un puternic contact vizual cu persoanele din sala. Ii vei face in acest fel sa se simta importanti.
Pentru o prezentare de succes, imaginea joaca un rol decisiv. Simtul vizual al omului le intrece pe toate celelalte.
Prin urmare, daca ai o prezentare PowerPoint, nu te grabi sa o incarci cu text. Pune accent pe imagini si videoclipuri. Evita ca nu cumva sa fie plictisitoare. Ia in considerare inclusiv utilizarea fotografiilor din portofoliul tau personal.
Exploatarea limbajului nonverbal
Probabil ti-ai dat seama, insa cea mai mare parte din comunicarea noastra este nonverbala, expresiile fetei, postura, gesturile, tonul vocii. Comunicarea nonverbala dezvaluie sentimentele si intentiile noastre autentice.
Pentru a tine o prezentare de succes, nu sunt suficiente doar cuvintele. Folosirea eficienta a limbajului corpului iti va oferi o imagine de expert, vei inspira incredere
In etapa de pregatire a prezentarii, roaga pe cineva sa te filmeze in timp ce tii discursul. Apoi, analizeaza ce spune expresia ta faciala. Fericire, frica, tristete, surpriza, plictiseala?
Uita-te la postura corpului, la miscarile mainilor (distrag atentia de la mesaj sau din contra, il consolideaza?).
Urmareste, asadar filmarea si evalueaza-te pe o scara de la 1 la 5 pentru urmatoarele aspecte:
- contact vizual
- expresia fetei
- tonul vocii
- postura si gest.
In loc de final:
Miza pentru o prezentare de succes este cu atat mai mare in cazul pozitiilor de conducere, in cazul liderilor care sunt urmariti cu atentie, care isi doresc roluri si mai mari in cadrul companiilor in care se afla. Este nevoie de munca si dedicare pentru o prezentare de succes, care poate face parte chiar din strategia brandului tau personal.
Intr-un mediu concurential puternic exista tot mai mult nevoia de a te diferentia, de a iesi in fata, de a vorbi in public, de a participa la cursuri de Leadership Branding.
O prezentare de succes face parte dintr-un mix de componente valoroase menite sa te propulseze in cariera. Deci fara temeri si emotii, arata publicului tot ce ai mai bun!