„În calitate de consilier în carieră certificat GCDF (Global Career Development Facilitator), sfatul meu pentru candidaţii care doresc să îşi schimbe aria de activitate sau absolvenţi, este de a întocmi CV-ul în format mixt, deoarece cel cronologic nu îi avantajează pe cei care vor să schimbe aria de activitate iar cel funcţional nu îi ajută pe absolvenţi în evidenţierea abilităţilor necesare locului de muncă”, spune Isabella Berghoffer, managing director la Royalty Jobs International (companie specializată în recrutare şi servicii payroll de personal).
Ce trebuie să conţină în plus
Din CV-ul prezentat angajatorului din străinătate, nu trebuie să lipsească prezentarea pe scurt a companiilor pentru care ai lucrat în România, cu referinţe de tip pagină web sau prezenţe în mass-media.
Este foarte important ca cel care-ţi citeşte CV-ul să-şi poată face o imagine a companiilor pentru care ai lucrat anterior. Atunci când companiile respective nu sunt cunoscute în afara ţării, trebuie să oferi informaţii legate de obiectul de activitate, de numărul de angajaţi şi eventual de cifra de afaceri (mai ales când este vorba despre poziţii care presupun un nivel ridicat de responsabilitate).
Atmosfera de la interviu este relaxantă, se pune accentul pe modul în care gândeşti şi îi poţi motivezi pe cei din jur. Întrebările sunt puţine, deschise, lăsand impresia unei conversaţii care curge natural. Evident, există şi modalităţi de verificare a studiilor şi calificărilor obţinute, a experienţei profesionale, ale cazierului, însă acestea nu cad în sarcina intervievatorului ci a unei companii specializate în verificarea acestor informaţii.
Este foarte important ca răspunsurile tale să fie cât mai exacte şi să reflecte realitatea, iar prezentarea să fie făcută pornind de la lucrurile relevante pentru acea poziţie şi acea companie. Trebuie să ai o abordare cât mai deschisă, astfel încât să fii cât mai autentică în relaţia cu reprezentantul potenţialului angajator.