Sezon după sezon, Irina Ivan are grijă ca weekendurile tale de shopping să fie întotdeauna în tendinţe. Vezi cum e să conduci 18 magazine de haine!
Am ales să ţi-o prezint pe domnişoara director comercial al companiei Solmar pe tocuri şi lângă pantoful gigantic de la galeriile din Băneasa Shopping City, pentru că este o tânără de 27 de ani, ambiţioasă, simpatică, cu o pasiune nebună pentru încălţări. Irina Ivan este o sensibilă când vine vorba de patrupede, o dură în deciziile pe care trebuie să le ia la locul de muncă şi o romantică în timpul liber, pe care îl dedică iubitului ei. „Am ajuns la 25 de ani unde îmi propusesem să ajung la 28 de ani, am o relaţie care durează deja de 8 ani, iar pe la 29 de ani sper să am un bebe… o fetiţă“, spune Irina.
A început din liceu
Dacă jobul ei ţi se pare „the best“, iar moda este o pasiune a ta, hai să aruncăm o privire în CV-ul Irinei: a început cu turism şi a continuat cu finanţe şi bănci, şcoală de design; a făcut sampling şi hostess în timpul liceului, meditaţii la limba engleză, reclame şi spoturi tv; secretariat la o companie importatoare de ceasuri, la scurt timp responsabil pe vânzări la aceeaşi companie; responsabil proiecte noi la o companie de media şi, în paralel, fondare mic magazin modă, bazat pe producţie în parteneriat. Iubeşte ceea ce face: „rezultatele, spune ea, merită tot efortul, care este mare. Nu-i deloc uşor să coordonezi atâtea magazine, branduri distincte, să comanzi cu un sezon înainte, să studiezi şi să reacţionezi rapid; n-aş fi reuşit fără experienţa joburilor pe care le-am avut încă din liceu“, mărturiseşte Irina.
Pe agenda zilei: 18 magazine de haine
„Sunt trecută director comercial pe cartea de vizită, însă responsabilităţile mele sunt mult mai ample. Pe scurt, compania Solmar este împărţită în două divizii, iar eu sunt division manager pentru brandurile de masă, adică Mango, Promod, Castro, Jennyfer, Parfois, Max&Co, Oasis, Karen Millen. Solmar are în total de 23 magazine, iar eu mă ocup de 18. Echipa mea este formată din brand manageri şi trei persoane cu care gândim şi decidem pe segmente fixe: vizual, strategic, mişcare stocuri. Am în grijă brandurile şi magazinele brandurilor pe care le reprezint, dar şi brandurile noi pe care dorim să le obţinem în portofoliu“, spune Irina. „Avem magazine în marile centre comerciale în Bucureşti şi provincie, însă Băneasa Shopping City este într-adevar primul proiect care are sub acelaşi acoperiş toate brandurile noastre şi, implicit cele pe care le cârmuiesc“, adaugă Irina.
Face «shoes abuse»
Când vine vorba de pantofi, Irina recunoaşte: „nu am limite“. Jobul mă poartă în multe zone unde shoppingul este atracţia numărul unu pe diverse segmente. Cumpăr în general de la concept store-ul nostru Victoria 46 sau din locurile unde călătoresc. Nu mă reprezintă să port din cap până-n picioare ţinute foarte scumpe. Îmi place să combin şi să inventez… ieftin, valoros… COOL! Ador stilul vintage şi casual, street wear. Îmi plac combinaţiile aparent nepotrivite, tenişii purtaţi cu ceva foarte special sau nişte jeans trashy cu o pălărie foarte şic, un T-shirt foarte cheep, eventual un Mick Jagger sau David Bowie în combinaţie cu nişte încălţări spectaculoase.Ò
Ţine minte trei cuvinte: culori, combinaţii şi atitudine Tendinţe înseamnă more in one: „Ia ce ţi se potriveşte ţie şi caracterului tău. Fură de la designeri şi aplică stilului tău. Zece femei pot purta aceeaşi ţinută, foarte diferit însă. Eu port «my boyfriend kind of jeans» cu acelaşi model de T-shirt de doi euro de vreo 5 ani în duminicile leneşe şi mă simt mai grozav decât în cele mai noi sandale Alexander McQueen“. Little black dress? „Un fel de Sean Connery şi must have-ul fiecărei femei. Merge oricând, oricui şi la orice, purtată corespunzător. Aici totul stă în accesorii, make-up, păr şi zâmbet. La un cocktail, la o nuntă, la un club, la un interviu; prima are şi un drink inclus“.
Foto: Shutterstock