Corina Păcuraru

.

General Manager Perfect Tour, Corina Păcuraru ne vorbeşte despre felul cum îmbină viaţa profesională cu familia, dar şi despre vacanţa perfectă.
Ce v-a determinat să alegeţi să deschideti o afacere în turism?

Pentru că simt că trei sunt domeniile în care pot face performanţă: telecomunicaţii şi IT, turism şi sănătate. Veneam după 12 ani de telecomunicaţii şi am ales turismul. Aici am văzut loc pentru dezvoltare. Aici am simţit la momentul respectiv, în 2004 că sunt mai multe oportunităţi şi că acela era momentul pentru a le încerca. Sănătatea mai poate aştepta.

Cum aţi reuşit să vă creşteţi afacerea şi să vă impuneţi pe piaţă, având în vedere că existau deja lideri recunoscuţi?

Din necesitate. După ce mi-am dat seama că o afacere mică nu are prea mulţi sorţi de izbândă, nici chiar în turism, am început să caut şi să identific modalităţile de creştere. Normal, acestea au fost legate de slăbiciunile celorlalţi jucători de pe piaţă – preţuri mari, prea puţin customer care real, lipsa preocupării de îmbunătăţire a serviciilor şi a unor strategii vizibile de dezvoltare. Apoi am acţionat. Şi am investit muncă, pasiune şi bani în ideile mele pe care le-am considerat reţeta de succes.

Care sunt calităţile care credeti că v-au ajutat să aveţi succes ca femeie de afaceri?

Seriozitatea. În tratarea problemelor, în relaţiile cu oameni, fie ei angajaţi sau parteneri. Am căutat întotdeauna să-mi respect cuvântul dat şi asta cred că m-a ajutat să câştig încrederea oamenilor. Şi… imaginaţia! În găsirea soluţiilor, dar mai ales a direcţiilor. Eu întotdeauna am o idee. Şi dacă am norocul să găsesc şi persoana sau echipa cu care s-o implementez, atunci succesul este garantat.

Ce v-a determinat să decideţi să urmaţi MBA-ul Româno-Canadian? Care au fost beneficiile pe care le-aţi resimţit după ce aţi urmat acest program?

Din nou nevoia, pentru că nu de puţine ori, discutând despre afaceri în diferite medii, mă trezeam întrebând „Dar asta ce înseamnă?”. Erau termeni pe care nu îi cunoşteam şi am realizat că tot ceea ce făcusem până în 2003 se bazase doar pe intuiţie şi pe asumarea riscului, fără să-mi dau seama de mărimea lui. Şi mi-am spus că trebuie să-mi depăşesc condiţia de „manager-lăutar” şi să devin un „manager cu ştiinţă”.

MBA-ul Româno-Canadian m-a ajutat să am o gândire mai analitică, o capacitate mai mare de sinteză a lucrurilor şi o viziune mai clară asupra a ceea ce am de făcut. Şi bineînţeles, m-a ajutat să pornesc o nouă afacere, cea din turism, imediat după absolvirea lui.

Cum vă încurajaţi în momentele grele?

Că toate lucrurile au o rezolvare. Şi că din toate încercările voi ieşi şi mai pregătită să înfrunt viitoarele „lovituri”.

Cum vă asiguraţi că luaţi cele mai bune decizii posibile?

Mă consult. Însă este greu să spun că sunt cele mai bune decizii. Întotdeauna mai există o infinitate. Însă nu-mi vin toate atunci în cap.

Din zeci de oportunităţi de dezvoltare, cum alegeţi direcţia „corectă”?

Întotdeauna caut să fie cât mai diferită de ceea ce fac competitorii mei. Poate şi pentru că nu ştiu ce s-ar întâmpla dacă am merge toţi în aceeaşi direcţie. Poate şi pentru că urăsc spiritul „de turmă”.  Însă chiar dacă multe dintre deciziile „corecte” s-au dovedit ulterior a fi dezastroase, mi le-am asumat întotdeauna şi le-am trecut la capitolul experienţe.

Cum aţi decis să vă dezvoltaţi în Statele Unite? Cum vă pregătiţi lansarea pe acea piaţă şi ce servicii v-aţi propus să oferiţi pentru a avea succes?

După ce anul trecut am deschis o agenţie Perfect Tour la Chişinău, am considerat că ar trebui să-mi încerc norocul şi pe o piaţă matură, unde potenţialul de creştere este imens. Lansarea în Statele Unite, chiar dacă nu a fost una cu „surle şi trâmbiţe” am făcut-o încă din februarie, când am deschis agenţia din Los Angeles.

Acolo promovăm îndeosebi produsele de leisure şi ticketing. Vrem să ne poziţionăm ca experţi pentru tururile în România şi Europa, dar şi pe bilete de avion din şi înspre Europa. Acolo suntem diferiţi în primul rând prin abordarea umană pe care o oferim celor ce ne solicită ofertele, prin flexibilitate şi prin disponibilitate 24/24 de ore, prin call centerul din România şi cel din Moldova.

Cum reuşiţi să împăcaţi programul de antreprenor cu rolul de mamă?

Cam greu, însă fetele mele înţeleg că fiecare dintre noi trebuie să muncească în felul ei – ele cu şcoala, eu cu firma! Deşi primul loc în viaţa mea îl ocupă copiii, cred că nu m-aş simţi împlinită dacă nu aş adăuga munca mea pe care o fac cu pasiune şi de multe ori, cred că ea este şi hobby-ul meu principal. Chiar dacă ne vedem doar la începutul şi sfârşitul zilei şi în week-end, fetele mele ştiu că sunt în permanenţă supravegheate şi că mami are mereu grijă ca ele să facă paşii care trebuie.

Ce vă place să faceţi în timpul liber?

În timpul liber îmi place să-mi îndeplinesc rolul de mamă. Consider timpul capitolul cel mai critic din viaţa noastră actuală şi simt o mare neîmplinire când îl irosesc şi atunci caut să umplu week-endurile cu activităţi cât mai utile, din care să rămânem fiecare dintre noi cu ceva – să descoperim locuri noi în ţară sau în străinătate, să inspirăm un aer mai curat decât în cursul săptămânii, să mergem la un spectacol sau să duc fetele la diverse cursuri şi să mă bucur de evoluţia lor.
În vacanţe, întotdeauna preferăm călătoriile spre destinaţii mai îndepărtate, dar aproape mereu caut experienţe şi locuri noi.

Care sunt activităţile / lucrurile în faţa cărora nu puteţi rezista?

Ciocolata! De departe este pe primul loc. Apoi, shoppingul în vacanţe e un „must”.

Ce înseamnă pentru dvs. succesul?

Să faci oamenii fericiţi!

Cum v-ati planificat timpul liber în această vară – vacanţe / alte activităţi?

În vara aceasta am fost la începutul vacanţei fetelor în Turcia, la un resort cu multe tobogane, piscine, activităţi şi animaţie pentru copii, iar apoi am încercat să îmbin activităţile recreative cu cele de business în California.

Ce recomandări referitoare la vacanţă aveţi pentru cititoare?

În linii generale, le-aş recomanda ca timpul pe care îl au pentru vacanţe să îl folosească descoperind întotdeauna altceva. Pământul este atât de mare şi sunt atâtea lucruri de văzut şi făcut, încât nu ne ajunge o viaţă pentru aceasta!

În funcţie de timpul disponibil şi de buget, le recomand să descopere plăcerea unei plimbări pe străzile capitalelor europene, să se bucure întotdeauna de bucătăriile tradiţionale ale locurilor unde ajung, să îşi ia cel puţin o vacanţă pe an în locuri exotice şi cât mai puţin afectate de intervenţia omului, să trăiască alături de copii  bucuria pe care aceştia le au în parcurile de distracţie, iar pentru ca planurile pentru vacanţa de iarna acum se fac, să nu excludă posibilitatea de a pleca în căutarea lui Moş Crăciun, în Laponia!

Foto: arhiva personală

PE ACELAȘI SUBIECT
    
Vedete din Romania Vedete internationale