Consiliere online vs. terapie în cabinet

.

În ediţia de august a revistei Unica, poţi afla în amănunt care sunt avantajele psihoterapiei în mediul virtual. Află de la consiliera Niculina Ciupercă în ce constau a diferenţele acestei metode de terapie faţă de consilierea clasică, în cabinetul psihoterapetului.
Fiecare metodă de psihoterapie are părţile ei bune. Consiliera Niculina Ciupercă obişnuieşte să facă primele şedinţe în cabinet, iar atunci cand lucrurile încep să meargă bine, continuă o perioadă terapia prin telefon, e-mail, messenger, până problema nu mai necesită intervenţie. În acest fel, ajută clienţii să-şi gestioneze singuri problemele, să depună eforturi în rezolvarea lor şi îi sprijină numai la nevoie.

În cabinet se poate face o evaluare psihologică folosind şi alte mijloace decât interviul. În cabinet, psihologul poate folosi mai multe tehnici de intervenţie, care pote scurta numărul de şedinţe, aducând o rezolvare mai rapidă (ex: joc de rol). În interviurile clasice, se pot sesiza mai uşor anumite reacţii ale clientului, urmărind mimica şi gestica acestuia.

Relaţia terapeutică ce se creează între psiholog şi client în cabinet  poate ajuta la  explorarea şi clarificarea problemelor mai rapid, la contracararea gândirii negative a interlocutorului, concomitent cu găsirea celor mai bune modalităţi de pozitivare a acesteia. Personalitatea consilierului este principalul factor care influenţează calitatea consilierii.

Răspunsurile emoţionale, cognitive şi comportamentale ale clientului se pot analiza pe moment, iar rezultatele consilierii psihologice în cabinet sunt  vizibile încă de la început. Este însă necesar un număr de şedinţe pentru ca progresele să se menţină şi să se construiască modele de comportament dezirabile; rezultatele consilierii online se văd mai greu, necesită o perioadă mai lungă de timp, vizibilitatea progreselor depinzând de motivaţia de schimbare a persoanei.

În cabinet, clientul este ajutat să-şi clarifice sentimentele şi emoţiile asociate unei situaţii concrete; prin reformularea sentimentelor, poate trăi cu mai mare fidelitate conţinutul unui mesaj exprimat verbal sau nonverbal.

Consilierul simte cu o mai mare intensitate sentimentele clientului şi are posibilitatea de a-i comunica acest lucru; de asemenea, el poate să distingă mai rapid percepţiile distorsionate ale clientului, pattern-urile disfuncţionale, convingerile şi credinţele iraţionale.

Dacă eşti interesată de probleme de psihologie, o poţi contacta pe Niculina Ciupercă pe blog, pe Facebook (Consiliere Familiala si de Cuplu) sau telefonic (0724 878 966).

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton