Mulţi angajaţi trăiesc într-o lume agitată, petrec foarte mult timp la serviciu, îşi neglijează viaţa personală şi preferă să-şi formeze relaţii de prietenie cu oamenii care sunt…
… în jurul lor cea mai mare parte a zilei: colegii de serviciu. Însă, oare aceste relaţii sunt benefice sau nu? Fie că este vorba despre colegi întâlniţi la locul de muncă sau cunoştinţe mai vechi care ajung să lucreze împreună, acest tip de relaţii pot aduce atât beneficii, cât şi dezastre în carieră.
Prieteniile la serviciu sunt foarte accesibile. Angajaţii petrec mult timp împreună, de obicei împărtăşesc aceleaşi interese, au o identitate profesională formată pe aceleaşi valori, precum şi o istorie comună. Prietenii de la job pot asculta, pot înţelege, pot da sfaturi, în altă ordine de idei sunt persoane care pot înţelege cel mai bine o mare parte din viaţa unui om.
Acest tip de prietenii aduce putere în echipă, ajută la luarea unor decizii mai bune şi aplanează mai uşor conflictele izbugnite.
În general, pentru femei, prieteniile la locul de muncă reprezintă un suport profesional care promovează sinceritatea, empatia şi buna cooperare. Mulţi angajaţi consideră că aceste prietenii pot determina implicarea şi angajamentul lor faţă de serviciu, ceea ce în mod normal nu ar exista.
Pe de altă parte, o prietenie la locul de muncă poate fi dăunătoare pentru carieră. Dezvăluirea unor secrete şi a nemulţumirilor personale, în aparenţă este un gest de eliberare a tensiunilor profesionale. În timp însă, lucrurile se pot întoarce împotriva ta.
Prieteniile foarte strânse la serviciu şi în viaţa personală se bazează în general pe încredere, iar dacă aceasta este înşelată, relaţia profesională se poate transforma foarte uşor într-una urâtă şi greu de suportat.
În definitiv aşa cum doi oameni prieteni de-o viaţă pot ajunge să nu-şi mai vorbească, la fel şi la serviciu relaţia de prietenie dintre doi colegi poate degenera într-un conflinct fără rezolvare. Foto: Shutterstock