Propune lucruri pe care le poţi realiza. Îţi cunoşti limitele şi, dacă îţi doreşti să impresionezi, fă-o când te bazezi pe ceva real.
Fii sinceră!
Dacă faci o greşeală, mai bine o recunoşti şi îţi asumi consecinţele decât să te pierzi în explicaţii sau, mai rău, să arunci vina asupra altora. Orice minciună, oricât de mică, îl va face să nu mai aibă încredere în tine.
Notează ce îţi spune că ai de făcut!
Sunt zile aglomerate, când apar tot felul de sarcini noi de rezolvat. Scrie într-o agendă tot ce ai de făcut şi, pe parcursul zilei, adaugă pe listă orice apare în plus. Aşa vei reuşi să nu uiţi ceva important din ceea ce ţi-a cerut.
Nu-l bârfi în faţa colegilor!
Da, nimeni nu e perfect, nici şeful tău. Mai ales când nu are zile prea bune. Nu comenta deciziile lui cu colegii, pentru că e posibil să afle. Dacă vrei să-ţi exteriorizezi sentimentele, fă-o în prezenţa prietenilor, în afara orelor de serviciu.
Încearcă să nu mai răs-punzi cu fraze care încep cu “Nu”. Dacă ai altă idee, mai bine zici ceva de genul: “Înţeleg ce mi-ai cerut, dar e posibil să rezolvăm şi aşa?”.
Du-te la el şi cu soluţii, nu doar cu probleme!
Când ai o problemă, gândeşte-te, înainte de a vorbi cu şeful tău, şi la câteva modalităţi de rezolvare. Va aprecia faptul că manifeşti interes şi nu aştepţi ca el să de-cidă în locul tău şi să-ţi rezolve nelămuririle.
Nu-ţi face din asta un obicei, iar dacă nu ajungi la timp, anunţă-ţi superiorul.
De cealaltă parte a baricadei
Nici să fii şef nu e deloc uşor, mai ales că trebuie să fii atentă atât la ce îţi cere superiorul, cât şi la nevoile subalternilor tăi. Comunicarea este cea mai importantă. Fii un exemplu pentru cei din echipa ta şi atunci nu vor mai considera că le ceri lucruri imposibil de realizat. Încearcă să fii obiectivă în luarea deciziilor şi bazează-te pe criterii de competenţă, nu pe anumite preferinţe personale.