Bănuiesc că te întrebi dacă şeful tău vede cu adevărat ceea ce faci şi dacă priveşte cu obiectivitate activitatea ta. Oare este atent la rezultatele activităţii tale? La orele pe care le stai dupa program în ultima perioadă? La îmbunătăţirile pe care le-ai facut activităţii tale?
Indiferent dacă te simţi subevaluată sau chiar ignorată uneori, munca ta este cu adevarat importantă însă eşti doar rotiţă în marele mecanism de business.
Ce fac de fapt angajatorii şi cum măsoară ei performanţele?
În funcţie poziţia ierarhică pe care se află evaluatorul, sistemul este diferit. În general acesta este realizat “în cascadă”.
Un acţionar/administrator priveşte performanţele companiei în ansamblu şi se uită mai degrabă la rezultatele financiare, la profit, la calitatea serviciilor sau produselor pe care oferă/produce.
Un Director General măsoară rezultatele echipelor/departamentelor evaluând rezultatele obţinute de întregul departament , gradul de implicare, puterea legăturilor dintre membrii echipei. Iar şeful tău direct măsoară performanţele tale. Acesta este mecanismul.
Şi că tot vorbim de performanţe tale acestea nu sunt altceva decât rezultatele pe care şeful tău se asteaptă să le ai în activităţile zilnice. Fiecare atribuţie pe care o ai trebuie să aibă un rezultat programat, măsurabil şi aceasta este baza principală a evaluării.
Este greu însă să obţii aceste rezultate programate dacă nu ai nivelul de competenţă necesar. În masura în care îţi lipsesc cunoştinţele profesionale, abilităţile sau chiar dorinţa de a face activitatea respectivă, este foarte dificil să ai rezultatele asteptate. Este dificil, dar nu imposibil. Poţi avea rezultate care să nu fie în concordanţă cu nivelul tău de competenţă însă acestea se vor obţine doar accidental.
Există şi situaţia inversă. Poţi să ai un nivel de compentenţă foarte ridicat însă rezultatele să se încăpăţâneze să apară. Ce se întamplă de fapt? Poate este de vină stresul din ultima perioadă, poate plafonarea, poate îţi doreşti să lucrezi în alta parte, în altă echipă sau chiar pe un alt post. Într-o astfel de situaţie este foarte clar că există o problemă de motivaţie: pur şi simplu nu mai vrei sau îţi doreşti altceva!
Şeful tău trebuie să fie un foarte bun observator ca să îşi dea seama de ceea ce se întâmplă cu tine sau, mai simplu, să aibă o metodologie de evaluare care să ia în calcul atât rezultatele pe care le-ai avut într-o anumită perioadă de timp, cât şi nivelul tău actual de competenţă .
În ceea ce priveşte evaluarea, iată câteva elemente la care “se uită” şeful tău, direct pe consilierincariera.ro: