Când lucrezi de mult timp în acelaşi domeniu, la un moment dat poţi simţi că nu mai reuşeşti să faci niciun progres în carieră. Dacă simţi nevoia să faci schimbări din punctul acesta de vedere, iată câteva sfaturi care te pot ajuta să te reinventezi.
A te reinventa nu înseamnă neapărat să schimbi locul de muncă sau cariera cu totul, ci pur şi simplu poate fi vorba de modul în care vezi lucrurile la serviciu.
Dă-ţi timp de gândire
În primul rând, orice decizie importantă din viaţă nu trebuie făcută fără să te gândeşti serios înainte. Nu poţi vedea clar ce vrei în viitor dacă nu îţi acorzi un timp în care să „rumegi” toate posibilităţile. În acest timp poţi reintra în contact cu tine şi cu priorităţile tale. Poţi începe cu o întrebare pe care să ţi-o pui singură şi apoi să-i găseşti răspunsul: „Când îmi voi face timp să mă gândesc la ce vreau în viitorul meu?”.
Pune-ţi cât mai multe întrebări
Cât timp nu ai un obiectiv clar în minte, cel mai probabil te vei simţi pierdută, aşa că este cazul să te ajuţi singură, punându-ţi cât mai multe întrebări. De exemplu: „Ce fel de responsabilităţi vreau să îmi asum la serviciu?”, „Ce fac eu cel mai bine?”, „Ce nu fac bine şi cum aş putea să schimb lucrul acesta?”, „Câţi bani vreau să câştig?”, „Cum mă comport în condiţii de stres?”, „Cum voi putea echilibra viaţa personală şi cariera?” etc.
Vizualizează ceea ce vrei să obţii
După ce ţi-ai dat seama unde vrei să ajungi – adică după ce ţi-ai setat obiectivul – dă-ţi un timp în care vrei să îţi îndeplineşti obiectivul şi apoi imaginează-te deja acolo. Atunci când te vezi în momentul în care deja ţi-ai îndeplinit obiectivul şi începi să simţi satisfacţia pe care ţi-o oferă un lucru dorit şi împlinit, vei fi mai înclinată să îţi atingi obiectivul şi mai puternică.