Dacă recenta şi continua criză a ultimilor ani ţi-a lovit cariera din plin şi CV-ul tău a ieşit un pic şifonat din această situaţie, nu dispera. Cât timp nu ai renunţat şi încă îţi mai cauţi un loc de muncă, poţi întreprinde diverse activităţi care să te ajute. Iată ce să faci când eşti în căutare de job.
Cursuri
Fie că este vorba de cursuri de calificare într-un domeniu conex profesiei tale, fie că vrei să înveţi o limbă străină sau pur şi simplu ţi-ai dorit dintotdeauna să înveţi photoshop, acum este momentul. Cursurile de calificare, limbi străine sau specializare dau foarte bine pe orice CV.
Voluntariat
Deşi este greu să te întreţii pe timp de criză când nu ai un venit stabil, o perioadă de voluntariat este bine văzută de angajatori. Voluntariatul arată şi o trăsătură mai greu de evaluat a personalităţii tale şi anume faptul că ţii la mediu, la copiii defavorizaţi sau că vrei să ajuţi în general. În plus, voluntariatul umple frumos şi util golurile din CV cauzate de perioadele mari de timp dintre două joburi.
Blogosferă
Începe un blog profesional ca o metodă de personal branding. Nu numai că potenţialii angajatori vor aprecia plusul de vizibilitate, dar prin intermediul blogului poţi demonstra mai uşor cât de bună eşti la ceea ce faci. În plus, dacă ai blog pe domeniul tău, arăţi cât eşti de pasionată de domniu şi asta nu are cum să nu te facă remarcată la un moment dat faţă de alţi potenţiali angajaţi.
Reţele de cunoştinţe
Dacă tot nu lucrezi nicăieri momentan, nu înseamnă că trebuie să pierzi contactul cu domeniul de activitate sau cu profesioniştii care te interesează. Ai grijă să îţi extinzi mereu reţeaua de cunoştinţe şi fii la curent cu evenimentele din branşă. Faptul că nu eşti doar un nume dintr-o listă de CV-uri, ci o persoană cunoscută printre comapniile dintr-un domeniu reprezintă un mare avantaj.
Seriozitate
Potrivit firmei internaţionale de consultanţă în resurse umane CareerBuilder, doar două treimi din oamenii care trimit CV-uri în urma unor anunţuri de angajare revin cu un telefon sau e-mail la potenţialii angajatori. Este important să faci acel pas suplimentar pentru a arăta companiilor că eşti interesată şi că ai aplicat pentru post în cunoştinţă de cauză, nu printr-un motor automat de căutare joburi.
Foto: Shutterstock