Eşti genul de persoană care poate să nu scoată niciun sunet într-o zi întreagă, la serviciu? Asta nu te face ineficient, ci pur şi simplu eşti introvertit ori mai rezervat la locul de muncă decât în viaţa personală. Iată câteva prejudecăţi, formate în companii din această cauză:
Angajaţii liniştiţi nu au multe de oferit
Această idee, greşită de altfel, se formează des în jurul oamenilor care preferă să vorbească mai puţin decât cei din jurul lor – se crede că au prea puţine de oferit din mai multe puncte de vedere.
Angajaţii tăcuţi sunt foarte timizi
Oamenii adesea cred că cei mai tăcuţi sunt foarte timizi. În fapt, comportamentul unei persoane de la locul de muncă nu reflect în mod necesar cel din viaţa personal. De asemenea, faptul că nu vorbeşte prea mult, nu înseamnă neapărat că este timid, ci preferă să muncească fără să fie întrerupt.
Angajaţii tăcuţi îşi displac colegii
Câteodată se presupune în mod greşit că unii oameni nu interacţionează cu colegii pentru că îi displac pe aceştia. De fapt este doar o trăsătură de personalitate, introvertiţii comunicând diferit faţă de extrovertiţi.
Introvertiţii nu sunt lideri buni
Faptul că sunt mai retraşi din punct de vedere social nu înseamnă că nu deţin puterea mintală pentru a conduce o companie. De exemplu, potrivit unui studiu efectuat în Statele Unite, 40% dintre directorii generali ai companiilor sunt introvertiţi.
Iată câteva joburi potrivite introvertiţilor: inginer software, contabil, analist de piaţă, designer graphic ori traducător.