Femeie de afaceri, mamă şi antreprenor de succes, Camelia Şucu ne-a dezvăluit câteva dintre motivele pentru care a lăsat medicina pentru business. În plus, ea a povestit pentru Unica.ro cum a simţit nunta fiicei ei şi de ce s-a decis să investească în ferme de vaci.
Nunta fiicei sale, Cristina a fost un moment emoţionat, în care cel mai mult s-a agitat cealaltă fiică, Ioana, care a fost şi wedding planner pentru sora ei.
„Nunta Cristinei a fost un eveniment special pentru sufletele noastre. Am lăsat la o parte grijile şi ne-am bucurat alături de doi tineri frumoşi, care se iubesc mult”, a spus Camelia Şucu.
Ea a spus că cel mai emoţionat nu a fost tatăl miresei, omul de afaceri Dan Şucu, ci…mirele.
„El a fost cel mai emoţionat dintre noi toţi. Chiar mă uitam la el când noi ne agitam pe acolo, era copleşit să o vadă pe Cristina în rochia de mireasă”.
Lăsând la o parte subiectul fierbinte, dar şi foarte personal al nunţii fiicei ei, Camelia Şucu a fost de acord să ne vorbească despre cum a ajuns o femeie de succes.
Începuturile: de la medicină la mobilier de lux
„Pofta a venit mâncând. În 1993 au urmat câteva etape, după ce am terminat medicina. Au fost câţiva ani de rezidenţiat, l-am cunoscut pe soţul meu, vremurile erau foarte tulburi din punct de vedere al economiei atunci”, îşi aminteşte Camelia Şucu.
Primul pas pe care l-a făcut dinspre medicină, spre afaceri a fost când l-a cunoscut pe prietenul şi, ulterior, partenerul Tănase Octavian, cu care soţii Şucu au pus bazele Mobexpert.
„Printr-o conjunctură am ajuns să îl cunosc pe Tănase Octavian. El ne-a fost partener şi el ştia ce şi cum în zona de retail de mobilă la începutul anilor ‘90”.
Acesta i-a ajutat să aleagă şi să cumpere mobila pentru apartamentul lor propriu. Cum el deţinea retailerul de mobilă Serico, până la parteneriat a fost doar un pas.
„Secretul a fost şi va fi să ai oamenii potriviţi în echipa ta. Singurul motiv pentru care am dat vreodată oameni afară din firmele pe care le-am condus a fost nepotrivirea de pasiuni”, mărturiseşte femeia de afaceri.
Ea a mai spus că nu poate lucra cu cineva care nu îşi pune tot sufletul în munca sa.
Criza , văzută ca o boală: soluţia este să te adaptezi
„Mă caracterizează simplitatea în gândire. Nu mă complic şi îmi place să ţin lucrurile simple şi clare, de la început. Să conduci o firmă în criză e ca mersul la medic. Trebuie să asculţi bolnavul, să vezi unde îl doare şi să vii cu soluţii şi leacuri pentru fiecare problemă în parte”.
Camelia Şucu susţine că un om de afaceri nu trebuie să se învârtă doar în zona lui de confort.
„Mediul de afaceri se mişcă şi se schimbă în continuu. Interconexiunea dintre zonele de afaceri face uşoară trecerea de la un domeniu la altul. Mi-am zis: Madam Şucu, dacă tot te apuci de ceva nou, măcar să faci treaba ca lumea””, povesteşte antreprenoarea, care a cumpărat în 2010 piaţa de gros şi vrea să se lanseze acum în afaceri cu ferme de vite.
„Succesul unui om de afaceri constă în capacitatea sa de a se adapta. Dacă nu eşti dispus să fii flexibil, să vezi oportunităţi şi să profiţi, nu ai cum să supravieţuieşti în criză. Nu poţi să susţii doar consumul, trebuie să şi produci ceva”, a mai spus ea.
Foto: Arhiva Ringier, Sandra Sârbu