4 calităţi pe care trebuie să le evidenţiezi la interviu

.

Ce nu e bine să spui, ce nu este indicat să faci sau cum nu trebuie să te porţi… Cele mai multe dintre sfaturile legate de interviu sunt în mare parte doar contraindicaţii…
… încât ajungi să te întrebi ce anume vei ajunge să îi mai spui intervievatorului.

Nu te sfătuim să faci abstracţie de listele cu contraindicaţii, dar poate ţi-ar prinde mai bine mai puţine sugestii despre cum trebuie să te prezinţi la un interviu, mai exact, ce calităţi te vor ajuta să impresionezi angajatorul.

Iată care sunt cele mai importante aptitudini pe care ai face bine să le scoţi în evidenţă atunci când mergi la interviu.

1. Fii pragmatică

„Am participat activ la proiectele firmei” sau „m-am implicat în desfăşurarea acestei campanii”… cam aşa sună toate pledoariile – şablon ale candidaţilor, care nu fac altceva decât să îi plictisească pe intervievatori.

Angajatorii aud zilnic aceste înşiruiri pompoase de atribuţii din fişa postului, deşi îşi doresc să audă lucruri concrete pe care le-ai făcut.

Încearcă o abordare de genul „Mai bine să vă dau un exemplu”, sau „Să vă spun ce soluţii am găsit într-o situaţie asemănătoare când am lucrat la firma x” şi vei câştiga atenţia şi admiraţia celui căruia te adresezi. În plus, îi vei demonstra că eşti o persoană ageră şi întreprinzătoare. Poate nici el nu s-a gândit la soluţiile pe care le-ai găsit tu.

2. Păstrează-ţi calmul

Recrutorii pot „citi” o persoană imediat cum aceasta intră pe uşă. Dacă uşa se izbeşte (din cauza balamalelor slăbite să spunem), iar candidatul se precipită cerându-şi scuze continuu, un specialist HR îşi dă seama că acesta este o persoană timorată.

Din nou, se va convinge de acest fapt, dacă ajungi să te bâlbâi, încercând să explici ceva, ajutându-te mai mult de gesturi.

Se întâmplă – probabil toţi am trecut prin situaţii asemănătoare -, dar de preferat este să poţi controla aceste momente de colaps, care te vor descuraja pe viitor.

Impune-ţi să ai o atitudine echilibrată, să vorbeşti calm – despre lucruri pe care le stăpâneşti- şi să nu te precipiţi dacă ţi se întâmplă să te confrunţi cu un lapsus care, de cele mai multe ori, creează dificultăţile verbale. Respiră adânc, caută-ţi cuvintele cu atenţie, şi vorbeşte pe un ton sigur, fără să te grăbeşti.

3. Ascultă cu atenţie şi vorbeşte la fel

O regulă de aur şi în Codul Bunelor Maniere este aceea de a-ţi asculta propriul interlocutor, pe care este important să o dovedeşti. Aceasta deoarece, ascultarea interlocutorului nu presupune doar un nivel apreciat de educaţie, ci indică în egală măsură faptul că eşti o persoană cu gândire flexibilă şi capabilă să percutezi opinii diferite de ale tale, dar mai ales capacitatea – pentru că este într-adevăr o abilitate – de a primi ca atare o indicaţie sau o opinie critică.

4. Fii rezonabilă

Recrutorii ştiu mai bine ca oricine că majoritatea candidaţilor inventează sau îşi adaptează experienţa şi priceperea în funcţie  de profilul postului.

Iar unii chiar reuşesc să impresioneze în acest fel. Dar este doar o soluţie de moment; mai devreme sau mai târziu te vei da de gol că nu te pricepi chiar la toate. Fii sinceră cu tine şi cu angajatorul tău şi nu te lăuda prea mult.

Şi aici este potrivit un exemplu pe care l-am ascultat recent la conferinţa TED de la Bucureşti, spus de un foarte bun vorbitor. Acesta a descris o situaţie în care doi candidaţi se prezintă pentru acelaşi post. Primul se decsrie ca fiind cel mai bun, vorbind despre calităţile sale şi menţionând numeroasele diplome şi specializări obţinute în diferite domenii, în timp ce al doilea mărturiseşte cu modestie: „nu sunt cel mai bun, dar iată cum te pot ajuta: aici am lucrat asta, dincoace am realizat asta, aici am desfăşurat asta…”. Tu pe care dintre cei doi candidaţi l-ai alege?

Foto: Shutterstock

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton