Nu de puţine ori citim un anunţ de recrutare pentru un post vacant şi chiar suntem incapabili să înţelegem ce anume exact se doreşte de la noi. Amestecul de sarcini, atribuţii, responsabilităţi, ne dau de înţeles că angajatorul caută mai degrabă mai multe persoane într-una singură.
De fapt, lucrurile nu stau chiar atât de rău pe cât pare. Dacă reuşim să afăm mai multe informaţii despre angajatorul respectiv, despre modul în care funcţionează compania în cauză, despre modul de organizare şi tipul angajaţilor, totul începe să prindă contur.
Secretară versus Asistent Manager. Acest tip de anunţ naşte confuzii nu numai în capul persoanei interesate de acest tip de job. De cele mai multe ori se caută persoane capabile să cuprindă în activitatea lor ambele domenii. Cele două posturi sunt diferite prin gradul de complexitate al activităţii ce o presupun, prin autoritatea ce le este alocată dar şi prin ansamblul de competenţe profesionale solicitate. În timp ce postul de secretariat presupune mai degrabă abilităţi de lucru cu instrumente şi aparatură de birou, pentru postul de asistent manager putem uşor observa că cerinţele sunt mai mari. Un asistent manager trebuie sa fie, în orice moment, un înlocuitor viabil al managerului respectiv. Nu este de mirare când un asistent manager profesionist ajunge să fie plătit cu sume de pâna la 1500 euro.
Marketing versus Sales. În companiile mici marketingul şi vânzările sunt foarte puţin delimitate. Omul de marketing, cel care stabileşte strategia produsului/serviciului privind publicitatea, vânzarea, campaniile de promovare, este responsabil şi de punerea în practică a acestora şi de atingerea obiectivului final, încasarea banilor. În aceste cazuri angajatorii caută persoane active, interesate mai puţin de proces şi orientate mai degraba către rezultat, cu abilităţi de culegere şi analiză de date şi informaţii dar şi cu abilităţi de negociere, vânzare şi persuasiune. În companiile mari însă, aceste două domenii sunt clar delimitate iar angajatorii caută persoane cu profile personale dacă nu diferite, atunci complementare, specifice şi, de cele mai multe ori, cu experienţă de lucru relevantă pe poziţii similare.
Fiecare companie are specificul său, nevoile proprii de adaptare la piaţa de business. Sfatul nostru este să te informezi foarte bine înainte de a concura pentru un post. Simpla trimitere a unui CV nu rezolva problema. Dacă nu te potriveşti profilului solicitat de către angajator sau nu eşti îndeajuns de motivată de jobul/compania respectiv/ă nu face efortul de a trimite CV-ul tău. În astfel de cazuri nu funcţionează „poate am noroc”. CV-ul tau va rămâne într-o listă lungă a CV-urilor necitite, iar lipsa unui feedback îţi poate crea o falsă imagine despre potenţialul tau profesional. Succes!