Alexandru Abagiu, make-up artist LOréal Paris, te învaţă ce, unde şi cum să faci pentru a intra cu dreptul în industria de frumuseţe!
Am intrat în această industrie acum 14 ani şi, dacă privesc în urmă, pentru mine a fost o evoluţie firească de la pictură, domeniu în care deja făceam performanţă şi culegeam roade, cum ar fi medalii de aur la concursuri internaţio-nale sau premiul EURO pentru integrare culturală pe plan european a României. Dar statutul artiştilor la acel moment în ţară, precum şi inputul părinţilor mei m-au direcţionat către un profil mate-fizică şi în anii de facultate către relaţii publice şi comunicare, alegeri fără de care nu cred că aş fi ajuns aşa departe în domeniul machiajului. Mi-am urmat instinctul şi am făcut ceea ce-mi plăcea. De la pictură la body painting şi în cele din urmă la machiaj. Cheia succesului este să faci ceea ce-ţi place, cu pasiune şi dedicare.
Eu fac o diferenţă clară între make-up artist şi machior. Nu neapărat de poziţie, ci de abilităţi, competenţe şi mediu de lucru.
Calităţile pe care ar trebui să le întrunească un make-up artist sunt creativitatea şi spiritul artistic. Abia după acestea intră în enumerarea must-have-urilor abilităţile tehnice obţinute în urma şcolarizărilor, portofoliul sau anii de experienţă. Primul pas după ce îţi înţelegi chemarea către acest domeniu este să încerci să vezi dacă eşti capabil să practici acestă meserie pe alte persoane. Această meserie nu este chiar o variantă copy-paste a picturii, în care lucrezi cu o pânză goală, care nu răspunde şi nu se mişcă pe şevalet în faţa ta, ci din contră, ai de-a face cu opinii, dorinţe şi aşteptări care trebuie îndeplini-te dacă vrei să practici meseria şi să obţii şi satisfacţii financiare de pe urma ei!
Şcoala acreditată este o alegere firească după aceea. Atenţie la şcolile care îţi promit diplome într-un timp scurt! Sunt adesea o pierdere de bani şi nu îţi aduc nimic. De la 6 luni în sus putem vorbi despre cursuri serioase care, după aceea, trebuie completate cu tot ce înseamnă noutate în materie de seminarii, trainin-guri sau master-class. Evită cursurile care se ţin sub emblema unui brand de cosmetice, pentru că adesea sunt traininguri de formare pentru forţă de vânzare. Eu am urmat o formare în cosmetologie în România, necesară la acel timp pentru deschiderea unei societăţi cu acest obiect de activitate, formare urmată de Şcoala de make-up „Christian Chauveau” din Paris şi, după aceea, diferite stagii de perfecţionare pe module, la o şcoală de prestigiu, precum ITM în Paris.
Trusa unui make-up artist: trebuie să fie un mix de produse care să îndeplinească cât mai multe funcţii. Numărul de pensule poate varia de la 12 la 150, nu există o regulă; în cazul meu, spre exemplu, folo-sesc câte o pensulă perfect selectată pentru fiecare acţiune. Nu îmi place să lucrez cu aceleaşi pensule pentru diferite acţiuni, şi atunci numărul pensulelor creşte considerabil. Pensulele din păr natural sunt de preferat, iar mânerul de lemn şi fierul inoxidabil sunt un standard de calitate şi rezistenţă în timp.
Nu te implica în viaţa personală a clientelei tale! Respectă intimitatea clientului şi ascultă-i constant nevoile şi dorinţele.
Păstrează confidenţialitatea informaţiilor cu care intri în contact fără să vrei la diferitele joburi.
Păstrează o neutralitate constantă faţă de diferiţi clienţi din acelaşi domeniu de activitate (modă, publicitate sau publicaţii de profil).