Cred că nu mai e o noutate faptul că numai angajaţii eficienţi sunt păstraţi în organizaţie. Dacă vrei să fii mai eficientă în muncă, citeşte în continuare câteva sfaturi care ajută!Toţi vrem să ne îndeplinim sarcinile şi îndatoririle de la serviciu cât mai bine, să nu fie mai niciodată nevoie să primim observaţii din partea şefului şi să nu fim nevoieţi să stăm des peste program pentru a termina un proiect în deadline. Managerul direct şi liderii companiei în care lucrezi au datoria să-ţi ofere un climat de muncă în care să nu fii foarte stesată, de la care cerinţele şi aspectanţele profesionale să fie rezonabile şi justificate şi unde să te poţi relaxa atunci când simţi nevoia. Eficienţa cu care îţi îndeplineşti sarcinile profesionale ţine în cea mai mare măsură de tine. Exceptând situaţiile în care la acelaşi proiect lucrezi cu colegi din mai multe departamente şi predarea finală depinde de mai mulţi oameni, îndatoririle zilnice şi proiectele individuale, depind în totalitate de cât de bine ştii şi poţi să-ţi organizezi timpul petrecut pentru rezolvarea fiecărei sarcini.Se spune că recompensa creşte eficienţaStiţi prea bine că cele mai cunoscute două tehnici clasice de motivare sunt recompensa financiară şi "pedeapsa". Studiile arată că pe termen lung, mai eficientă este recompensa. Aceasta însă este o condiţie insuficientă pentru o performanţă crescută pe termen lung. La fel de importantă este şi motivarea non-financiară. Atunci când vine şeful şi spune: "Bravo! Ai făcut o treabă foarte bună, sunt mândru de tine", cred că oricine se simte bine. O altă motivare non-financiară este disponibilitatea şi sprijinul pe care şeful tău ţi le oferă la serviciu, fapt ce te încurajează să te implici total în activităţile tale. Aşa că atunci când te gândeşti la motivaţia ta profesională, nu privi problema strict finaciar, priveşte-o şi din acest punct de vedere şi cere-i şefului tău feedback şi implicare continuă. Descoperirea greşelilor împreună cu şeful tău, te va ajuta să devii mai eficientă.Compară-ţi rezultatele!O modalitate de creştere a eficienţei care are urmări vizibile ar fi să-ţi compari rezultatele cu cele obţinute de colegii tăi care au responsabilităţi identice sau asemănătoare cu ale tale, dar şi cu activitatea ta anterioară. Practic prin această metodă poţi să pui singură "în oglindă" o imagine a rezultatelor muncii depuse în raport cu trecutul tău profesional apropiat şi cu rezulatele obţinute de colegii tăi. O lege de bază a economiei spune că angajatul trebuie să producă mai mult decât consumă. Trebuie să conştientizezi contribuţia postului tău în organizaţie şi să te gândeşti tot timpul că ocupi o poziţie vitală pentru firmă, acest lucru te va responsabiliza şi-ţi va da puterea de a te implica mult mai activ în muncă. Timpul este limitat şi foarte preţiosDeşi sună simplu şi este un lucru uşor de trecut cu vederea, timpul este limitat şi foarte preţios. Realizează acest lucru şi elimină activităţile care îţi consumă timpul şi care nu te ajută să te aproprii de ţelul tău. Discută permanent cu managerul direct şi stabiliţi împreună ce înseamnă lucrul bine făcut şi care este sprjinul pe care ţi-l poate oferi. Aplicarea unor principii de time management şi monitorizare a progresului tău de către manager, vor duce fără îndoială la creşterea eficienţei.Randamentul crescut este un atuUn bun randament în muncă este întotdeauna un atu atât pentru tine, cât şi pentru compania la care lucrezi, cu atât mai mult, în actualul context economic. Practic, "beneficiarii" muncii pe care tu o depui eficient sunt compania, dar şi tu, pentru că vei fi apreciată şi răsplatită pe măsură. În această perioadă angajatii sunt obligaţi să devină brusc mai eficienţi si asta doar pentru a face faţă volumului de muncă obişnuit, nemaivorbind de vârfurile de activitate. Dacă în general eşti eficientă şi ai randament crescut, vei face faţă mai uşor cerinţelor cauzate de criză. Foto: Shutterstock