5 semne că ai calitățile necesare pentru a deveni o persoană de succes

.

Persoanele puternice și de succes sunt întotdeauna admirate de ceilalți, însă cele care reușesc să și câștige respectul semenilor sunt acelea care au pornit de jos și și-au construit businessuri profitabile și o reputație impecabilă. Există numeroase povești ale unor oameni care nu erau conștienți de propriul lor potențial încă de la început, dar care au muncit din greu pentru a-și îndeplini visele. 

Fiecare dintre noi are propria sa definiție asupra succesului. Pentru unii, să ai succes este echivalent cu a avea bani sau a-ți permite un anumit stil de viață, pentru alții succesul este măsurat prin impactul pe care munca lor l-a avut. Indiferent de care ar fi definiția ta asupra acestei noțiuni, este cert că nu poți ajunge o persoană de succes cât timp nu îți cultivi unele calități și abilități care te pot ajuta să reușești în viață:

Știi ce fel de carieră îți dorești

Nu trebuie să știi să răspunzi concret la întrebarea „unde te vezi peste cinci ani?”, însă ajută să ai o direcție în funcție de care să te orientezi în carieră. Chiar dacă nu îți poți imagina cum va arăta viața ta profesională peste un timp, este important să știi ce vrei să faci pe viitor, astfel încât pașii pe care îi urmezi în carieră să te aducă tot mai aproape de ce îți dorești. În schimb, atunci când nu ai niciun fel de plan, există riscul să te trezești la un moment dat că jobul tău sau domeniul în care activezi nu numai că nu te împlinește profesional, dar nici nu te duce în direcția corectă. 

Ai o viziune proprie asupra lucrurilor

Toți antreprenorii care au reușit pe cont propriu nu numai că au muncit din greu pentru a-și îndeplini visurile, însă au avut o viziune unică, iar acest lucru i-a ajutat să își diferențieze businessurile de concurență atunci când s-au lansat în piață. În România, omul de afaceri Liviu Tudor a construit de la zero unul dintre primele parcuri de birouri din România, în zona Pipera din Capitală, apoi și-a dezvoltat businessul ajungând astăzi să fie unul dintre cei mai mari proprietari de spații de birouri.

Cauți în mod constant să devii mai bună

Nu toate persoanele au ambiția de a învăța mai mult, de a deveni mai bune și de a ține pasul cu schimbările care apar în domeniul în care lucrează. Unii oameni sunt ținuți pe loc de propriile temeri, alții intră într-o zonă de confort din care nu reușesc să iasă, în timp ce alții nu sunt interesați de modurile prin care pot crește. Însă aceia care au această dorință de a deveni mai buni în ceea ce fac și sunt constant preocupați de cum se pot îmbunătăți reușesc, în timp, să crească pe toate planurile, iar acest lucru începe să se vadă și la joburile lor. 

Ai un caracter asertiv 

Asertivitatea este o calitate extrem de importantă. Persoanele care își cultivă asertivitatea sunt capabile să își exprime dorințele, sentimentele și nemulțumirile în mod obiectiv, fără a-i leza pe cei din jur și au astfel șanse mai mari să obțină lucrurile pe care și le propun. Asertivitatea este adeseori asociată cu inteligența emoțională, și, contrar așteptărilor, ea poate fi învățată în timp. 

Îți menții calmul în situațiile stresante

Să rămâi calmă într-o situație tensionată sau stresantă te poate ajuta enorm, nu numai la locul de muncă, dar și pe plan personal. Persoanele care iau totul personal sau își pierd cumpătul de fiecare dată când apare o problemă au tendința de a se concentra mai degrabă pe propriile sentimente decât asupra soluțiilor pe care le pot găsi. Gestionarea reacțiilor și emoțiilor care te încearcă atunci când apare un moment tensionat pot fi cruciale pentru a depăși o situație neplăcută la serviciu sau pentru a evita un conflict generat de impulsivitate. 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:loreanto

Google News Urmărește-ne pe Google News

PE ACELAȘI SUBIECT
   
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton